Több Facebook oldal esetében tapasztaltuk, hogy a megosztott linkeknél hiányoznak az előnézeti képek. Első körben valamilyen bugra gyanakodtunk, de úgy tűnik, hogy ennél árnyaltabb a kép. A Marketingmorzsák megkereste a Facebookot, akik elárulták, itt tudatos korlátozásról van szó, mégpedig az Európai szerzői jogi irányelv változása miatt:
„…a 15 cikk kiadói ellenőrzésről szóló elvének tiszteletben tartása érdekében a Facebook úgy döntött, hogy önként megváltoztatja bizonyos hírhivatkozások megosztásának jelenlegi módját meghatározott joghatóságokban (például csak cím és hivatkozás formájában), kivéve, ha a sajtókiadó engedélyt biztosít nekünk erre („Engedély”). „
Az eredmény pedig a Facebook magyarázatában:
„Ez azt jelenti, hogy ha te vagy a közzétevőtől eltérő más személy megoszt egy cikket egy híroldalról, elképzelhető, hogy az csupán egy hivatkozásként fog megjelenni, a cikkből származó képek vagy szöveg nélkül. „
Szerencsére van megoldás. Amennyiben egy kiadó engedélyt ad a Facebooknak egy űrlapon keresztül, akkor a weboldalából származó linkek előnézete a korábban megszokott formában fog megjelenni.
„A jelen űrlap beküldésével és a sajtókiadványára mutató hivatkozások gazdag médiatartalomként való megjelenítésének választásával Ön Engedélyt ad a Facebooknak, hogy a sajtókiadványaira mutató összes hivatkozást az Ön metacímkés jelölései alapján jelenítse meg, amennyiben ezek a mezők a Facebook észszerű belátása alapján relevánsak a Facebook és a Facebook vállalat egyéb termékeinek és szolgáltatásainak biztosítása szempontjából. Ezzel az Engedéllyel Ön engedélyezi a Facebook számára az Ön szomszédos jogokkal védett tartalmainak digitális reprodukálását és nyilvános közlését az Ön által a Facebook számára adott és a Feltételeink 3. szakaszában meghatározott engedéllyel összhangban.”
Ez tehát az, ami segít megoldani azt, hogy ha valaki egy híroldal linkjét megosztja, akkor az a link teljes pompájában jelenjen meg.
Miért nincsenek link-előnézeti képek a saját Facebook oldalunkon?
Ez már fogósabb kérdés. Több olyan Facebook oldallal is találkoztunk ugyanis, ahol hiányzik az előnézeti kép a linkeknél akkor is, amikor a saját weboldalról a saját Facebook oldalra történik a megosztás.
Előfordulhat, hogy a fenti űrlap kitöltése segít ennek a megoldásában, ha nem, akkor érdemes ellenőrizni, hogy hitelesítve van-e a domain a Business Manager-ben (ezen a linken egy videós segítséget is találsz hozzá), és a hitelesített domainnél adtunk-e jogot a Facebook oldalunk számára.
Ha a megfelelő beállítások ellenére sem működik rendesen a link előnézet, akkor pedig a szokásos támogatási űrlap, illetve chat mellett ezen az űrlapon is fel lehet venni a kapcsolatot a Facebookkal a probléma megoldása érdekében.