A Facebook elárult pár újdonságot a hírfolyam algoritmussal kapcsolatban, amire érdemes figyelni, hiszen ha ezt nem tesszük, az organikus elérésünk kerül veszélybe. Már ami maradt belőle…
Persze megközelíthetjük a másik oldalról is: ha odafigyelünk ezekre, akár növelhetjük az eredményeinket.
A hírfolyam algoritmus finomításhoz a direkt visszajelzéseken kívül (like, comment, stb.) kérdőíves kutatásokat használ már régóta használ a Facebook, de most frissített a kérdéseken. Eddig elsősorban a „megérte-e az időt ez a bejegyzés” kérdésre kereste a választ a cég. Most új kérdések jelennek majd meg, amik alapján fogja az algoritmus eldönteni, hogy a hírfolyam tetején, vagy inkább az alján jelennek meg a hasonló posztok.
1. Legyenek a posztok inspirálók!
A Facebook szerint az emberek olyan témákat szeretnének látni a hírfolyamban, amik inspirálók, motiválók. Például egy természethez kapcsolódó idézet inspirálhat valakit arra, hogy több időt töltsön el a természetben, vagy önkéntes legyen egy nemzeti parkban.
Ezért fogja a Facebook megkérdezni a felhasználókat, hogy inspirálónak találtak-e egy-egy posztot, és a visszajelzéseket beépíti az algoritmusba.
2. Felmérik, milyen téma érdekel, és mi nem
A Facebook tudja, hogy sok olyan témát osztanak meg az ismerőseink, a követett oldalak, csoportok, amik tulajdonképpen egyáltalán nem érdekelnek minket. Éppen ezért különböző témák kapcsán (pl,. sport, főzés politika, állatok, stb.) a Facebook meg fogja kérdezni, érdekel-e minket.
3. Miből szeretnénk kevesebbet?
A politikai témákról már tudja a Facebook, hogy kevesebbet szeretnénk látni. De vannak más ügyek, amik szintén zavarják az embereket. Éppen ezért meg fogja vizsgálni, milyen témák kapnak sok dühös visszajelzést, és ezek kapcsán megkérdezni majd a felhasználókat, hogy mutasson-e belőlük kevesebbet?
4. Könyebb elrejtési lehetőség
Eddig is el tudtunk rejteni könnyen posztokat, de azért kellett egy kicsit bűvészkedni hozzá. Most a Facebook nekiáll tesztelni egy új megoldást, mégpedig azt, hogy a kényes témájú bejegyzések jobb felső sarkába kihozza az elrejtés gombot, így ha valami zavar, könnyebben tudunk majd ellene tenni.
A Facebook azt reméli ezektől a változásoktól, hogy több olyan bejegyzést látunk majd, amelyik érdekel minket, és kevesebb olyat, ami zavar. Persze kiemelik, hogy a bejegyzésekhez kapcsolódó aktivitások (like, megosztás, kattintás, és főleg a hozzászólás) továbbra is fontos lesz, de úgy gondolják, a fent felsorolt változásokkal kiegészítve jobb élményt tud majd biztosítani az algoritmus.
Mit kezdjenek ezekkel a Facebook oldal adminok?
Biztos, hogy jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mi érdekli a célcsoportunkat, és mi zavarja őket. Eddig például a Facebook globálisan kezelte a reakciókat, és nem nagyon tett különbséget az érzelmi töltetben. Ez a változás külön említi, hogy a dühös visszajelzésű posztokat máshogy fogja kezelni a rendszer.
Érdekes az az eltolódás is, ami a „megéri eltölteni az időt” és az „inspiráló volt-e a poszt” között van.
Hiszen vannak olyan témák, amikben könnyebb motiválni az embereket, de úgy tűnik, mindenkinek jobban oda kell figyelni arra, hogy több pozitív érzelmi töltetű bejegyzést készítsen. Nem elég tehát érzelmet kiváltani, mostantól az előjel különösen fontos lesz.
Mit változtassunk?
Hirtelen, meggondolatlanul semmit! Ne felejtsük el: nem csak a most bejelentett változások és nem csak a reakciók határozzák meg az algoritmust. Ha eddig olyan kommunikációt használtunk, ami bejött, amivel eredményeket értünk el: folytassuk tovább, és ne cseréljük le teljesen csak azért, mert most bejelentett valami újdonságokat a cég!
Folytassuk a jól bevált gyakorlatokat, de kezdjük el mellette tesztelni a mostani bejelentéshez jobban igazodó posztokat! Bár ha jól meggondoljuk, nagy újdonság nincsen, hiszen az inspiráló posztok eddig is jól mentek, a politikát már régóta egyre kevésbé támogatja a Facebook, a negatív visszajelzésekre pedig amúgy is illett figyelni. De fontos, hogy ezeket a területekre mégjobban figyelni kell a jövőben!