A Facebook tegnap bejelentette, hogy elkezdi publikálni az új oldal verziót (élményt) a közszereplők számára, aminek – az elrendezés megváltozása mellett – a legnagyobb újdonsága az, hogy nem mutatja többé a rajongók számát.
Ez egy régóta tartó átalakulás újabb állomása, amiben a sokszor félreértett és rosszul használt “lájkszám” egyre inkább jelentéktelenebbé válik. Először, tíz éve egy jó ötletnek tűnt az, hogy a márkák, közszereplők meg tudják mutatni mennyire fontosak, milyen sokan szeretik őket.
De közben az algoritmus változások és a piaci félreértések egyre nehezebbé tették az értelmezést, amikor pedig bekerült a követők száma is a képbe, végképp zavaros lett a helyzet.
Ebben igyekeznek már régóta rendet vágni.
Először csak a lájk szám méretét majd a helyét is csökkentették, de úgy tűnik a cél a teljes kivezetés.
A magyarázat így hangzik:
„Eltávolítjuk a Lájkokat és a Követőkre fókuszálunk, hogy egyszerűbben tudjanak kapcsolódni az embereknek a kedvenc Oldalaikhoz. A Lájkokkal ellentétben az Oldalak Követői azok az emberek, akik frissítéseket tudnak fogant az Oldalaktól. Ez segít a közszereplőknek jobban megmutatni a rajongó táborukat.”
A lájkok eltűntetése mellett az “új oldal élményben” más dolgok is változnak, például:
- Új oldal elrendezést kapunk
- Dedikált hírfolyamot, amivel az oldalak által követett másik oldalakkal lehet beszélgetni
- Könnyebb váltást a személyes profil és az oldal között
- Új Kérdés&Válasz poszt formátum
- Frissített, feladat alapú admin beállítások, amivel könnyebben lehet kisebb részekhez hozzáféréseket adni
- Erősebb megjelenés a hitelesített oldalaknak
- Erősebb védelmi funkciók a spamek és a támadó profilok ellen
Persze a legszembetűnőbb a lájk és követő szám csere.
Kíváncsi leszek, ez tényleg egyszerűsíti-e a piac számára a helyzetet. Meg arra is, mikor kapja meg minden oldal ezt a változást.
Ti mit szóltok a változáshoz? Írjátok meg itt!