Az idei évben a világjárvány miatt nagyon sok üzlet kénytelen volt bezárni, és még többen kezdtek el online értékesíteni a korlátozások hatására.
Annak, aki korábban nem volt jártas az online értékesítés, kommunikáció világában, most elég nehéz felzárkóznia. Szeretnénk nekik egy kis segítséget nyújtani, hogy könnyebben elérjék vevőiket az interneten keresztül is. Összegyűjtöttünk 5 olyan kérdést, melyeket érdemes megvizsgálni, mielőtt az online értékesítés profitját várnánk.
- Mobilbarát a megjelenésed?
Nagyon sokan használnak már internetes vásárláshoz is mobil eszközöket. Egy asztali gépre optimalizált webes megjelenés, netán vásárlási folyamat teljesen használhatatlan és bosszantó tud lenni mobil eszközökön. Hiába érdeklődik a vásárló a termék iránt, hamar elcsábul és otthagyja a megrendelését. Ezért elsődleges, hogy a vásárlási folyamatunk mobil eszközökre optimalizált legyen. Ennek egy remek eszköze lehet a Facebook Shop, amiről már mi is többször írtunk.
2. A vásárló a legkevesebb kattintással tudja megvásárolni a terméked?
Egy bonyolult kosárba tételi folyamat a legelszántabb vevőt is elriaszthatja a vásárlástól! A túl sok, és felesleges adat bekérése pedig szintén eltántoríthatja a vevőt. Ellenőrizd a saját folyamatod, távolítsd el belőle a felesleges lépéseket, egyszerűsítsd le a vásárlást.
3. Mennyire gyorsan tölt be a weboldalad?
Lehet bármennyire jó a terméked, és lehet igazán elszánt az érdeklődőd, ha a weboldalad túl lassan tölt be, azzal sok potenciális vásárlót veszíthetsz! Ellenőrizd, hogy megfelelő sebességgel töltődjön be weboldalad, különös tekintettel a vásárlási folyamat esetén.
4. Többféle módon tudnak a termékedért fizetni?
A vásárlói elégedettség szempontjából szintén fontos, hogy vevőid többféle módon tudjanak fizetni a megrendelt termékért. Ezzel sok ügyfelet veszíthetsz, hiszen, ha nem adsz elég opciót, nagy valószínűséggel inkább megveszik máshol a kiszemelt terméket. A Facebook Shop erre is remek megoldást jelenthet, és már Instagramon is használhatod.
5. Kielégítő a termékvisszaküldési folyamat az oldaladon?
A karácsonyi szezonban még inkább, de bármikor előfordulhat, hogy egy vásárlód szeretné visszaküldeni a megvásárolt terméket. Fontos, hogy ezen a területen is megfelelj az igényeknek. A legjobb, ha egy külön szekciót szánsz a visszaküldési folyamat pontos leírására és szabályaira a weboldaladon belül.
Amennyiben ezeket a kérdéseket tisztázod, és szükség szerint javítasz a folyamatokon, úgy biztosan sikeresebben értékesíthetsz online is.