A kongresszusi meghallgatás miatt egy nappal később adta ki a második negyedéves tőzsdei jelentését a Facebook, amiből kiderült, hogy a vártnál is jobban jöttek ki a pandémiás helyzetből.
Igazából ez érthető, hiszen a bezártság alatt az emberek minden téren az online eszközök felé fordultak, így a Facebook platformjainak a felhasználói bázisa és a felhasználási idő is nőtt. Ezzel párhuzamosan azonban a hirdetői kedv is csökkent, főleg, mióta beindult a Facebook elleni bojkott, amiben már több, mint 1000 cég vesz részt.
Ilyen körülmények között nagy volt a kíváncsiság, milyen eredményekkel zárt Zuckerberg cége. Mint kiderült, minden várakozást felülmúlt.
A felhasználói bázis ugyanis jelentősen nőtt (már több, mint 3,14 milliárd ember használja a Facebook platformjait), ezzel párhuzamosan a hirdetési. bevétel is emelkedett 11%-kal. Ugyan a második negyedévnek pont a végén kezdődött a hirdetői bojkott, de a sajtóközleményben megemlítették, hogy július első három hetében is nagyjából 10%-os növekedést látnak, ami ebben az időszakban várható.
A jövő persze bizonytalan, hiszen több különböző folyamat dolgozik egymás ellen. Azokban a régiókban, ahol lazítanak a korlátozásokon, csökken a felhasználói növekedés, és a Facebook platformjain eltöltött idő is. Ráadásul a jogi környezet változása (pl. a „kaliforniai GDPR” bevezetése) is hatással lehet a következő időszakokra.
De nézzük meg a főbb számok kivonatát, hogy lássuk, miről beszélünk!
- A Facebook platformot 1,785 milliárd ember használja naponta, havonta pedig 2,701 milliárdan.
- A Facebook összes platformját (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger) naponta 2,47 milliárd ember használja, havonta pedig 3.14 millárd.
- Az átlagos bevétel felhasználónként a Facebook platformon 7,05 dollár világ szinten. Továbbra is Észalók-Amerika van az élen, ott egy felhasználón 36,49 dollárt keresnek, míg az európai felhasználók 11,03 dollárt érnek.
- A Facebook bevétele 2020 második negyedévében 18,687 milliárd dollár volt. Ami annak a fényében is jó eredmény, hogy a nagy konkurens, a Google bevétele először csökkent.
- A Facebook platformjait több, mint 180 millió cég használja, a hirdetési rendszerét pedig 9 milliónál több.