A Facebook Pixelnek van egy kevésbé ismert, de fontos része, ez pedig a Speciális megfeleltetés (Automatic Advanced Matching), ami titkosítottan átadja a weboldalakon felismert felhasználói adatokat a Facebooknak azért, hogy pontosabb legyen a konverziókövetés és a remarketing.
Eddig ez úgy működött, hogy amikor egy weboldal látogató kitöltött egy űrlapot (vásárláskor, hírlevél regisztráció során, stb.), akkor ezt a Facebook Pixel felismerte, eltitkosította, átadta a hirdetési rendszernek, ami pedig megpróbálta megkeresni az adatbázisban. Ha megtalálta, pontosabbak lettek az eredmények.
December 5-től azonban fejlődik a rendszer. Már nem csak az űrlapban található adatokat fogja felismerni a Facebook Pixel, hanem vizsgálja a weboldal egyéb tartalmait is. Nyilván ez azért jó, mert nem csak a regisztráció során, hanem más felületeken is pontosabbak lesznek az eredmények.
Mi a helyzet az adatvédelemmel?
Amikor adatok felismerése, átadása van, nem hagyhatjuk ki, a GDPR kérdéskörét sem. Ez pedig egy különösen érzékeny pont, hiszen itt már nem csak követi a Facebook a látogatóinkat, hanem mi adunk át nekik adatokat. Éppen ezért ha ezt a megoldást használod, mindenképpen figyelj oda arra, hogy önállóan kell foglalkozni vele adatvédelmi szempontból. (Egyébként esélyes, hogy használod, mert a legtöbb hirdetési fiókban a bekapcsolt állapot az alapértelmezett.)
Persze van erre is megoldás, azt javaslom, nézd meg a GDPR IRÁNYTŰ Online marketinghez könyvünkben, illetve a hozzá kapcsolódó videó sorozatban a lehetőségeket!