Fontos változásról írt a Facebook Business blog a mobil megjelenésekkel kapcsolatban: augusztus 19-től változik a posztok és a hirdetések megjelenése a mobil hírfolyamban. A fő ok, hogy az új formátum jobban megfeleljen az új Facebook mobil appnak, de cél az is, hogy egységesítsék a Facebook és az Instagram megjelenését. Két fontos változás lesz:
Kevesebb szöveg jelenik meg a kép, illetve videó fölött mobilon: 3 sorra fogják korlátozni a megjelenő szöveget, ami azt jelenti, hogy ha több szöveget írunk, akkor az csak a „tovább” gombra kattintva fog megjelenni.
A megjelenített média aránya is változni fog. 4:5 arányra fogják maszkolni a link nélküli álló képek és az álló videók megjelenését. Ez az arány egyébként már régóta az ajánlott formátum.
Mit jelent ez nekünk a gyakorlatban?
A posztok és a hirdetések szövegezését nagyon össze kell hangolni a három sornyi hellyel. Ha valami nem fér bele, és nem elég hivogató, csökkenhet a hatékonyság.
Vagy olyan tartalmat kell a 3 sorba berakni, ami „eladja” a tovább linkre kattintást (ebben az esetben a hosszabb szövegnek kell rávenni a számunkra fontos akcióra.
Vagy bele kell paszírozni mindent a 3 sorba, aminek a végén ott kell lenni a (finom) call to action-nek.
A képek és videók esetében még fontosabb lesz, hogy használjunk mutációkat. A 4:5 arány a sztoriknál ugyanis nem mindig néz ki jól.
Jó felkészülést! 🙂