Ilyenkor, amikor változás van derül ki, mennyit foglalkoznak az emberek konkurenciafigyeléssel. 🙂
Pár hete elkezdte átszervezni a Facebook az Info and Ads részt, azóta folyamatosdan jönnek a kérdések minden felületen, hogy miért szűnt meg?
Nos jó hír: nem szűnt meg, csak átalakult. 🙂
Létrejött ugyanis a főoldalon egy Page Transparency blokk, amiben megjelennek a főbb adatok.
Aki pedig erre kattint látja az új információs felületet, ahol a részletesebb összefoglaló mellett megjelennek az oldal változásokat összefoglaló elózmény adatok, földrajzi információk az adminokról, és persze van egy gomb, ami az oldal hirdetéseihez visz.
A hirdetések viszont a Hirdetéskönyvtárban jelennek meg leszűrve az adott oldalra, illetve akár régióra. Vagyis ha valaki csak hirdetésekre kíváncsi, itt is be tudja írni a keresőmezőbe, melyik oldal hirdtéseire kíváncsi.
Egyébként itt a hirdetéskönyvtárban külön meg lehet nézni a politikai illetve társadalmi témájú hirdetéseket is. Ahol még nagyságrendi adatokat is mutat a Facebook arról, hogy mennyi pénzt költött az adott szervezet. Ha valaki kíváncsi, honnan tudtak információkat szerezni a sajtó munkatársai az EP választás kapcsán a pártok költéseiről, akkor ez a válasz. 🙂
De vissza a fő témához: nem tűntek el a hirdetési adatok, csak máshova kerültek, lehet tovább folytatni a konkurenciafigyelést. 😉