A Facebook hirdetési rendszerében annyi újdonság van, hogy nehéz őket követni. Ez a cikk abban segít, hogy összegyűjti az utóbbi idők fontosabb, illetve érdekesebb változásait, amik jól jöhetnek akár az év végi kampányaidon dolgozol, akár a jövő évedet készíted elő.
1. Négyzetes képformátum a forgalomterelő hirdetéseknél
A régóta hozzánk nőtt fekvő téglalap előnézeti képet a négyzetes váltja fel a link hirdetéseknél. Egyelőre csak hirdetésekről van szó, a weboldalak előnézeti képeiről nem. Viszont a hirdetéseknél érdemes váltani, mert nagyobb átkattintási arány várható a Facebook szerint. Legalább is azoknál a felhasználóknál, akik a legújabb Facebook appot használják.
2. A videó formátumoknál az álló az ajánlott
Azt, hogy a mobilról szól minden, semmi nem bizonyítja jobban, mint a videóknál az álló formátum támogatása. Sőt, már az álló formátum az ajánlott minden körülmények között. Szóval ha videókat készítesz, érdemes ilyeneket gyártanod. Vagy esetleg itt is négyzeteset. De a fekvő téglalaptól ideje búcsút venni.
3. Űrlapok Instant élményben
Ok, mi az az Instant élmény? Ezt először Canvas-nak (Vászon) hívta a Facebook, később Teljesképernyős élmény néven futott, most ez az új név. Vagyis a Facebook beépített microsite készítőjéről beszélünk, ahol már közvetlenül is tudunk űrlapokat készíteni, így nagyon komoly felületeket tudunk felépíteni mobil használatra. Ha a weboldal nem konvertál elég jól mobilon, érdemes ezzel kísérletezni.
4. Megérkeztek a Facebook sztori hirdetések
A Facebookon is egyre többen használják a sztorikat, így megjelent itt is a hirdetés lehetőség. Ez két dolgot jelent.
Egyrészt tudsz erre optimalizáltan tartalmat készíteni. Másrészt ha nem vigyázol, mindenképpen meg fognak jelenni a hirdetéseid Facebook sztoriban is, mert az automatikus elhelyezés ide is tolja a reklámjaidat. Mindenképpen ellenőrizd az elhelyezéseid hatékonyságát a Hirdetéskezelőben!
5. Galéria hirdetések Instagram sztoriban
Instagram sztorikban már régóta tudunk hirdetni, de ma már igazi történeteket is mesélhetünk hirdetésekkel. Ez azt jelenti, hogy három képet illetve videót tudunk egymás után csatolni, amik szépen sorban jelennek meg. Így hatékonyabban ki tudjuk használni ezt a formátumot.
6. Videósablonok
A videók sok esetben nagyon hatékonyak, ezért a Facebook megpróbál segíteni abban, hogy könnyebben készítsük őket. A korábbi slideshow készítőt lecserélte olyan megoldásra, ahol sablonokkal tudunk különböző videókat készíteni viszonylag egyszerűen néhány kép segítségével.
7. Egyedi keretek katalógus hirdetésnél
Elsősorban webáruházak örülhetnek annak, hogy a dinamikus remarketing (pontosabban termékkatalógus alapú) hirdetéseik esetében használhatnak egyedi kereteket és matricákat az egyes időszakokban. Vagyis ahhoz, hogy a Black Friday kampányodnál a képek az alkalomhoz illő elemekkel jelenjenek meg, nem kell a szervereden átszerkeszteni az összes termékfotót, elég a Facebookba feltölteni egy keretet vagy egy matricát, és máris stílusosan fog megjelenni a hirdetés.
8. Új alapesemények konverziókövetéshez
A Facebook pixelnél új alapesemények jelentek meg, így nem csak pontosabban, egyszerűen is tudjuk mérni a felhasználói utakat és csatornákat.
9. Attribution
A Facebook új elemző eszközének segítségével nyomon tudjuk követni a weboldalunk teljesítményét különböző eszközökön és platformokon át. Hogy pontosabban értd mit jelent ez: az Attribution segítségével meg tudod nézni például, hogy a vásárlóidra hogyan hatottak a Google hirdetések. Ehhez persze a Google Ads rendszerét is be tudod kötni a Facebook Attributionba más hirdetési platformokkal együtt.
10. Jön a Facebook Analytics Instagramhoz
A Facebook Analytics segít elemezni a weboldaladat, a Facebook oldaladat, a chatbotodat vagy a mobil alkalmazásodat. Komplex rendszer izgalmas funkciókkal, ezért öröm, hogy hamarosan az Instagram üzleti profilok is elérhetők lesznek itt.
11. A Hirdetéskezelő újdonságai
A hirdetéskezelő is sok apró változáson esett át. A kampányaid áttekintését segíti például a megtekintő mód váltás, az elemzést az új opciók az oszlopoknál (pl. Konverziók, split tesztek, stb.), a szerkesztést pedig sok más apróság, például az, hogy megváltoztathatod, milyen színekkel töltse ki sztori hirdetéseid szabad felületeit a rendszer, ha nem állóképeket használsz.
A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan változik, egyre több olyan lehetőséget nyújt, amikkel még hatékonyabban tudunk hirdetni.
Érdemes naprakésznek lenni a témában. Ebben tud segíteni Haladó hirdetési tréningünk, ahol megnézzük a felsorolt változásokat, plusz még sok más olyan funkciót is, ami segíti az eredmények növelését. Jelentkezz még most a képzésre!