Néhány hete Varga Mihály azt vetette a magyar vállakozók szemére, hogy még weboldaluk sincsen:
“Sokuknak egy nyomorult honlapja sincs! Így nem csoda, hogy nem is ismerik a megyében, nem tud összekapcsolódni más vállalkozásokkal.”
Pár napja pedig, egy konferencián az egyik előadó pedig olyan számokat mutatott, hogy a hazai 640000 vállalkozásnak alig a fele digitálisan aktív. A digitális aktivitást pedig abban mérte, hogy ennyi cégnek van weboldala..
Bevallom, nem értem ezt a hozzáállást.
Annak ellenére, hogy szerintem fontos, hogy egy cégnek vagy egy egyéni vállalkozásnak legyen weboldala, látjuk, hogy ez nem így működik.
Facebook csoportokban kínálják az asztalosok a szolgáltatásaikat, a kézművesek a termékeiket. Messengeren lehet karácsonyi menüt rendelni étteremből, Instagram megosztások hatására ismerünk meg új edzőt éttermet, cukrászdát, műkörmöst. Weboldal nélkül használják a legkülönbözőbb cégek a digitális marketing előnyeit. Akkor miért kérjük számon a weboldalakat?
Még egyszer mondom:
Jó, ha van weboldal. Nagyon sokat hozzá tud tenni az eredményekhez. Saját lábon állás, függetlenedés a nagy platofmoktól, komplexebb marketing megoldások… tényleg sok előnye lehet egy weboldalnak, ha valaki jól használja azt. Aki komolyan veszi az online marketinget, használ weboldalt.
De a weboldal plusz terheket is jelent. Tervezni kell, fejleszteni, üzemeltetni, feltölteni, frissíteni… Ez pedig nem mindenkinek fér bele, sokan pedig nem tudnak, vagy nem akarnak foglalkozni vele.
A legkisebbeknek tipikusan ilyenek. Jó a weboldal. Sokszor fontos, bizonyos céloknál, méretnél megkerülhetetlen. De weboldal nélkül is tudunk “digitálisan aktívak lenni”.
Sőt nem csak aktívak, üzletileg is eredményesek. Ebben ma már nagyon sok közösségi platform tud segíteni.
Kíváncsi vagy melyik hogyan? Gyere el Facebook marketing restart tréningünkre, és gondold újra a lehetőségeid! Akár van weboldalad, akár nincs!