Minden egyes új Facebook funkcióba előbb-utóbb megérkeznek a hirdetések.
Most ez történt most a Marketplace (Piactér) és a Sztorik kapcsán is. Mindkettő egyre több hirdetési fiókban jelenik meg ugyanis.
Mindkét új elhelyezésre jellemző, hogy önmagukban nem lehet őket kiválasztani egyelőre. Vagyis pl. hírfolyam hirdetéssel együtt lesznek majd választhatók, így tesztelni csak ezekkel együtt lehet őket.
Amikor majd elterjedtebbek lesznek, és beválnak, biztos fogjuk tudni őket
Viszont esélyes, hogy mindenkinek, aki az automatikus elhelyezéseket választja, meg fognak jelenni a hirdetései a Marketplace-en és Facebook Sztorikban is.
A Facebook Sztori hirdetések nagyjából úgy néznek ki, mint az Instagram Sztori hirdetések: teljes képernyő, álló formátum és ha nem álló képet vagy videót használunk, akkor a Facebook átformázza.
Viszont a Facebook sztorikban (valószínűleg még) nem használhatók a galéria típusú megoldások, amik Instagram Sztorikban igen.
A Piactér hirdetések formátuma, mondhatni a szokásos. Fekvő kép vagy videó, esetleg galéria típusú megjelenések használhatók a „szokásos” képarányokban.
Részletesebb infók Marketplace hirdetésekről itt, a Facebook sztori hirdetésekről pedig itt.
Új elhelyezések: jó ez nekünk?
A kérdés szinte mindig felmerül, és két megfejtése van.
Felhasználóként egyrészt nem biztos, hiszen hirdetések lesznek ott, ahol eddig nem. Cserébe ez talán azt jelenti, hogy így nem lesz több hirdetés a jól bevált, kedvenc felületeken, például a hírfolyamban.
Hirdetőként általában jó, hiszen az új felületeken kedvezőbb szokott lenni a megjelenítési költség, de értelemszerűen meg kell tanulni, az adott felületen milyen formátumok működnek hatékonyan. Ebben nem segít persze, hogy nem tudjuk egyedileg kiválasztani az új elhelyezéseket (maximum letiltani), de idővel erre is sor kerül.
Itt az ideje tesztelni, és figyelni, melyikből milyen tapasztalatok jönnek! 🙂