A Facebook megszünteti a link előnézet szerkesztési lehetőséget az oldalakon, ahogy erről itt írtam részletesebben. A folyamat július 18-án kezdődött (bár pár oldalnál kollégáimm ár korábban tapasztalták), és szeptember 12-ig tart. Addigra minden oldalnál megszűnik a lehetőség, hogy a linkek előnézetét tetszőleggesen szerkessze.
Ugyanakkor lesz egy kiskapu, bár nem mindenkinek.
Mivel sok cégnek szüksége van arra, hogy egy linket több eltérő formában is publikáljon (főleg híroldalak, média cégek, stb.), a Facebook létrehozott egy új eszközt „Link Ownership” néven. Ez a Facebook oldalakon a Publishing Tools (Közzétételi eszközök) fülön található.
A dolog lényege, hogy azonosíthatóan összekapcsolja a Facebook oldalakat és a weboldalakat.
Ugyanis ha ez az azonosított kapcsolat létrejön, akkor a Facebook oldalhoz tartozó weboldalakról származó linkek szerkeszthetősége is megmarad.
Ugyanakkor a kiadók, ha megtévesztő linkeket készítenek a Link Ownership eszközzel, és megszegik a Facebook szabályait, akkor elveszthetik a hozzáférérést.
A változások nem csak a linkeket érintik.
A Hirdetéskezelőben létrehozott rejtett bejegyzések (Unpiblushed Page Posts, nás néven Dark postok) esetében is megszűnik a testreszabás lehetősége Július 26 után.
Megszűnik továbbá az olyan linkek publikálásának a lehetősége is az oldalon, amelyikben call ti action gomb van. Ezeket persze hirdetésben továbbra is létre lehet hozni, de július 26. után az oldalakon már nem.
Így állunk tehát.
Bár a cél jó, meglátjuk, hogy ez tényleg segíteni fog-e a kamuhírek terjedésének megfékezésén, amire ezt kitalálták. Az is érdekes lesz, hogy vajon mennyire nehezíti ez meg a cégek munkáját.
Nálatok megjelentek a változások?