Egy konzultáción jött elő az a kérdés, hogy a téli termékek hirdetését mikor kell kezdeni.
Egyik ügyfelünk ugyanis téli sportokkal kapcsolatos eszközöket árul, most nem kampányol, de már tervezi az őszi/téli marketingjét, így került elő a kérdés.
A legegyszerűbb válasz az lett volna, hogy nézd meg a Google trends-et meg a korábbi évek saját adatait, és abból kiderül, mikor kell hirdetni.
Ezekből kiderülne, hogy neki szeptember közepe táján lenne érdemes kezdeni, és október közepétől kellene intenzíven hirdetnie.
Ez így rendben is van, de ha igazán eredményes szeretne lenni majd télen, a hirdetésekkel kapcsolatos tennivalók korábban kezdődnek.
Akár már most nyáron is. Nézzük, mit tehet 30 fokban a téli kampányai sikeréért!
1. Remarketing előkészítés
Ha még nincs Facebook pixel építve a weboldalba és a blogba, akkor azt mindenképpen integrálni kell. Ha webáruházról van szó, akkor ráadásul az értékeket is érdemes átadni, sőt fel kell készíteni a dinamikus remarketingre is a rendszert. Mivel ez szinte mindig igényel fejlesztőt, ezért ez általában hosszú idő, tényleg érdemes már nyáron elkezdni.
A pixelen kívül a remarketing listákat is érdemes létrehozni, és megtervezni, milyen hirdetési folyamatok lesznek.
2. Saját adatbázisok előkészítése
Ugyanígy érdemes előkészíteni az egyéb saját adatbázisokat. Tavalyi vevőket feltölteni a Facebookba, korábbi évek vevőit feltölteni, mindegyikből hasonló adatbázisokat készíteni, stb. Ha ezeket már most letisztítjuk, nagyon hálásak leszünk magunknak a kampányidőszakban.
3. Előkészítő kommunikáció
Ahogy elkezdünk közeledni a télhez, érdemes egyre több olyan cikket írni egy blogban, amelyik a célcsoportnak szól. Amiben beszélünk a télről, a sportról, a felkészülésről, és amik segítenek abban, hogy remarketing listát építsünk.
Téli sportok esetén külön cikk az egyes sport típusokhoz, külön cikk a különböző szintű sportolóknak (kezdő, újrakezdő, profi, stb.). Ezek alapján pedig külön remarketing listákat kell létrehozni.
Az ilyen posztokat, blogbejegyzéseket, hírleveleket akár már most is megírhatjuk. A 35 fokos melegben talán külön jól fog esni, ha kicsit beleképzeljük magunkat a hidegbe. 🙂
Három egyszerű dolog, amit ha már most megteszünk, akkor sokkal könnyebb dolgunk lesz télen. Egyrészt azért, mert kevesebb munkánk lesz a legnagyobb pörgés idején, másrészt azért, mert a segítségükkel szegmentálni tudjuk a célcsoportunkat, harmadrészt azért, mert megerősödött márkával állhatunk neki a téli kampányoknak.
A lényeg, hogy készítsük elő azokat az elemeket, amik a téli értékesítési folyamatokat már most támogatják. Ha még több tippet szeretnél kapni a hirdetési folyamatok felkészítéséhez, olvasd el a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? című könyvet, ami a gyakorlati tippeken túl a hirdetési stratégia kialakításában is segít!