„Kis kampányokkal ma Magyarországon, Facebookon, nem lehet látványos sikereket elérni.”
Ezt Kasza Tibi mondta a Velvetnek adott interjújában, ahol a közösségi média jelenlétéről beszél. A cikk érdekes, azoknak is ajánlom elolvasni, akik nem szeretik Kasza Tibit. Egy kis betekintés egy celeb/influencer történetébe és üzleti gondolkodásmódjába.
Azonban a fenti mondaton érdemes elgondolkodni egy kicsit.
Valóban nem lehet látványos sikereket elérni a Facebookon kis kampányokkal?
Attól függ, kinek a szemszögéből nézzük, és mit tekintünk látványosnak.
A Telekom, a CBA, a Fem3Cafe, akik Kasza Tibi partnerei milliókat szeretnének elérni.
Az ő üzleti modelljük akkor működik, ha nem csak az eléréseik, de az átkattintások és a megtekintések is sokszázezres léptékűek posztonként, hosszú időn át. Ilyenkor valóban nagy kampányokra, és komoly büdzsére van szükség. Ezt mi is látjuk a multi ügyfeleknél.
De mi a helyzet egy kisebb webáruházzal, egy könyvelővel, egy B2B céggel?
Nekik kisebb a célcsoportjuk, sőt gyakran sokkal kevesebb ügyfelet tudnak reálisan kezelni. Nekik a kisebb eredmények is látványosnak számítanak, ehhez pedig a büdzsé is jóval kisebb lehet. Nagyságrendekkel kisebb.
Cserébe olyan látványos eredményt lehet elérni, ami az adott cég életében meghatározó, gyakran sorsfordító lehet.
Pár tízezer forintos kampányokkal mi már adtunk el könyvet, tréninget, autógumit, társasjátékot, ruhát, oktatást és különböző szolgáltatásokat. Ha pedig nem a közvetlen eladásokat nézzük, hanem azt, hogy mennyi új potenciális ügyfelet szereztünk a partnereinknek kis kampányokkal, még szélesebb a spektrum.
Nem ezek egyike sem volt díjnyertes kampány, nem volt olyan vírusos hatása, hogy még külföldön is ezekről beszéljenek. De az adott cég életében kulcsfontosságúak voltak.
Szóval úgy tűnik, vannak olyan cégek, akiknek a kis kampányok is megérik.
Ti mit gondoltok Kasza Tibi véleményéről?
Egyébként nektek mi volt a legkisebb kampány, amiből látványos eredményt értetek el?