Ezt a kérdést pontosan így tette fel egy ismerősöm, és nem ő volt az első, aki nem látja az üzleti potenciált az Instagramban. De ahogy észrevettem, nem csak a céges lehetőségek terén van gond.
Az Instagram platform egyediségét sem értik sokan. Ezért szólt erről az e heti Live, és ezért írom le a legfontosabb dolgokat itt a cikkben is.
A következő videóban megtaláljátok a lényeget, 12 percnél kezdődik az Instagramról szóló rész.
Amit azonban kiemelnék, mert fontos a megértéshez:
1. Az Instagram azon kevés közösségi hálózatok egyike, ami a valódi élménymegosztásról szól.
Vagyis itt saját magunk osztjuk meg az élményeinket, ezeket mutatjuk meg másoknak. Nem pedig mások bejegyzéseit, linkeit, képeit, videóit osztjuk tovább, ahogy történik ez pl. a Facebookon.
2. Az Instagram nagyon termék és márka központú.
Mivel az élményeink gyakran kapcsolódnak márkákhoz, ezért ezeket is megosztjuk. Lefotózzuk a cipőt, amiben futunk, az ételfotónál bejelöljük, melyik étteremben vagyunk. Sőt gyakran hashtag-gel is rájelöljük a képre vagy a videóra az adott márkát, vagy terméket.
3. Az Instagram jól illeszkedik az új, fiatalos trendekbe. (Főleg, mióta lenyúlták a Snapchat néhány funkcióját.)
Live, 24 óra alatt eltűnő „sztorik”, direkt üzenetküldés… csupa olyan, ami friss, izgalmas és amit szeretnek, főleg a fiatalok.
4. Vizualitás.
Talán ezzel kellett volna kezdenem, mert a látványos, stílusos, hangulatos képek segítségével jól lehet átadni információt, márkát, hangulatot. Gyakrabban gyorsabban, mint szövegekkel.
5. Mobil.
Mobil központú platform, ami szintén jól illeszkedik a felhasználói tendenciákba.
De persze erről sokkal többről szól az Instagram. Nézzétek meg a fenti videót ha többet szeretnétek tudni! 🙂