A haladó Facebook hirdetők egy része kötelezővé tenné, mások feleslegesnek tartják ezt az eldugott hirdetési felületet. Sokszor viszont hasznos, ezért összegyűjtöttem néhány dolgot, amiért érdemes elmélyedni benne.
Először is: mi az a Power Editor?
A Power Editor (magyarul Fejlett szerkesztő) egy hirdetéskezelő felület, amit csak néhány böngészőben tudsz használni (pl. Chorme, Firefox, stb.), és amiben egy kicsit eltérő logikával tudsz dolgozni. A Power Editorban a hirdetéskezelés asszinkron módban történik, vagyis először létrehozod a hirdetéseket, vagy változtatsz a beállításokon, és utána töltöd fel azokat.
Így kényelmesebben, nyugodtabban, megfontoltabban tudsz dolgozni nagy mennyiségű kampányon is egyszerre.
A Power Editor előnye egyébként pont ez: nagy mennyiségű kampányt lehet benne kezelni könnyebben.
Ehhez több olyan megoldást kínálnak, amit a sima hirdetéskezelőben nem érsz utol.
1. Exportálás és importálás
A Power Editor egyik nagy lehetősége az exportálás és az importálás. Vagyis megteheted azt, hogy a kampányaidat kiexportálod, utána Excellben átalakítod, bővíted majd visszaimportálod. Nyilván ez nem fontos, ha csak 2-3 kampányod, 5-6 hirdetéssorozatod van, de ha 20-30 kampányról, 80-100 hirdetéssorozatról beszélünk, ez nagyon meg tudja gyorsítani a munkát.
2. Keresés és csere nevekben
Kampányok, hirdetéssorozatok, hirdetések elnevezésének módosításában jön jól, ha nem kell egyesével végigszöszölni az összes felületet, hanem a kijelöltekben módosíthatsz csoportosan. Erre a Power Editorban van egy külön opció, amelyikben egyszerűen cserélhetsz le karakterláncokat. Ez is nagyon hasznos, ha több kampányt kezelsz.
3. Hatékony duplikálás
Hirdetéssorozatot duplikálni tudsz Hirdetéskezelőben is. Ugyanakkor ott kicsit körülményes és korlátozott. Power Editorban viszont megteheted azt is, hogy egy hirdetéssorozatot másik (nem új) kampányba duplikálsz. Ez leegyszerűsíti a tesztek többek között.
4. Posztok (és dark posztok) kezelése
Sokan nem tudják, de Power Editorban nem csak hirdetéseket lehet kezelni, hanem posztokat is. Bár ez már nincs szorosan benne az alap Power Editorban, de ehhez köthető a bejegyzés írás funkció is, amikkel olyan funkciók érhetők el, ami máshol nem.
Például így tudunk olyan organikus bejegyzést készíteni, amiben szabadon állíthatjuk be a Felhívás gombot. Így tudunk olyan bejegyzést készíteni, amelyiket A/B tesztben használhatunk, mert sem organikusan, sem hirdetésben nem jelenik meg.
Sokan az ilyeneket „dark post”-oknak hívják, ugyanis csak azok látják, akiknek célzottan mutatjuk meg akár hirdetéssel, akár más forgalomtereléssel (pl. hírlevél, Messenger).
De egyéb trükkökre is jó, pl. Hirdetéskezelőben létrehozott slide-show videót tudunk organikusan használni.
5. Jelentéskészítés
Szintén a Power Editorhoz köthető a jelentéskészítési lehetőség, bár ez egy ideje önálló fülön van. Ennek a segítségével saját riportokat állathatunk be, amelyikben elmenthetjük a nekünk fontos oszlopokat, lebontásokat, szűréseket. Ezekkel pedig meggyorsíthatjuk a hirdetéseink teljesítményének áttekintését.
A Power Editor tehát néhány speciális plusz funkciót érhetünk el most, bár az elmúlt évek tapasztalata az, hogy a Hirdetéskezelővel szinte versenyezve fejlődnek, és gyakran a Power Editorban kapjuk meg az új funkciókat. Nem kell feltétlenül mindig ezt használni, de mindenkinek javaslom, hogy ismerkedjen meg vele, mert könnyen előfordulhat, hogy sok manuális munkától kímél meg minket a hirdetéskezelésnek ez a módja. Az ismerkedésre egyébként jó alkalom a Haladó Facebook hirdetési tréningünk is, ahol többek között erről is lesz szó. Kattintsatok ide, és nézzétek meg a részleteket! 🙂