A macska-egér harc folytatódik: az elmúlt napokban két finomítást is bejelentettek a Facebook hírfolyam algoritmusában.
A cél: a hosszabb videók
Először a videókkal kapcsolatban mutattak be egy új modszert, ami a megtekintett videók arányát vizsgálja. Ennek kapcsán azt is kijelentették, hogy a hosszabb jobb. Vagyis egyrészt minél több videót nézünk végig, annál több videót kapunk, másrészt pedig előresorolja azokat a videókat amik hosszabbak és sokan végignézik őket.
A Facebook szeretné rávenni a videókészítőket, hogy olyan videókat készítsenek, amik hosszabb ideig lekötik a felhasználókat.
Ez egy lépés az úton abba az irányba, hogy ne a 3 másodperces megtekintés legyen az alapértelmezett, illetve a hosszabb videókba bele lehet rakni a nemrég bevezetett in-stream reklámokat is.
Legyen autentikus a tartalom!
A másik újdonság, amit bemutattak az a hitelességet célozza meg.
Vagyis olyan tartalmakatí próbál kiemelni az új algoritmus szignál, amelyik autentikusak.
Ennek megállapításához először kiválasztottak olyan oldalakat, amik gyakran posztoltak spameket, vagy gyakran használtak olyan játékokat, amik lájkra, megosztásra, vagy hozzászólásra biztattak.
Ezeknek az oldalaknak a posztjai szolgáltatták az adatokat egy olyan új modell betanításához, ami képes felismerni más oldalak posztjaiban is a kevésbé autentikus elemeket.
Még fontosabb valós idejű jelek
Egy másik frissítés a posztok aktualitásának szól.
Még több hangsúlyt fektet a Facebook mostantól azoknak a témáknak, amik rövid ideig fontosak. A „breaking news-ok”, sport hírek, és más olyan témák, amik hirtelen nagyon sok aktivitás hoznak több elérést fognak kapni addig az ideig, amíg fontosak.
Ezek persze különösen jót fognak tenni a Facebook Live-os élő közvetítéseknek, nem csak a szöveget, vagy éppen linket tartalmazó posztoknak.
Mit jelentenek ezek a változások?
A Facebook sok olyan módszerrel igyekszik felvenni a versenyt, amik alapvetően gyengébb tartalmúak, és ronthatják az élményt. Kamuhírek, ál-live videók szavazással, spamek, stb.
Közben persze igyekszik minél több aktivitással magához láncolni a felhasználókat, hogy még több reklámot tudjon nekik eladni.
Ezek az irányok láthatók az új algoritmus frissítésekben is.
Például azokat a videókat, amik órákon keresztül mennek élőbe, hogy reakció gombokat nyomogassunk (amúgy szabálytalanul), nem fognak jól szerepelni se a megtekintés hossza, se az autentikusság alapján.
Éppen ezért a kommunikáció során arra kell fókuszálni, hogy minél jobban kiszolgáljuk a felhasználói igényeket. Legyenek jó témák, jó megközelítésben, és legyünk minél frissebbek. Meg persze ne felejtsünk el költeni a hirdetésekre sem. 🙂