Az új év kezdetén érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon.
Ebben egyrészt a közösségi hálózatok saját adatai segítenek, másrészt a MediaQ kutatása, amit a decemberi rendezvényünkön már megismerhettek a résztvevők.
Facebook: 5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint. Gyakorlatilag megállt a növekedés.
Instagram: 1,1 millió magyar használja a platformot, ami egyébként a Facebook tulajdonában van.
Ezek a Facebook saját adatai. A többi platform adatairól nincsenek a rendszerekből származó saját adatok, ezért a MediaQ számai következnek.
Messenger: 4,671 milliónyi magyar üzenget a régi Facebook chat-en.
Nem véletlen, hogy ennyire oda kell figyelni ennek az itt futtatható botokra és a platform a hirdetési lehetőségeire.
YouTube: 3,849 millió magyar mondta azt, hogy használják a YouTube-ot. Főleg a fiatalok néznek itt vicces videókat és hallgatnak zenéket.
Pinterest: 946 ezer magyar, többségében nők.
LinkedIn: 715 ezer magyar használja a professzionális közösségi hálózatot.
Twitter: 582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.
Snapchat: 493 ezer, 25 év alattiak első sorban
Whatsapp: 355 ezer, 15-30 közötti
Viber: 225 ezer, 30-40 közötti nők
Google+: 196 ezer magyar, inkább üzleti felhasználó. Valószínűleg azok vannak itt többségben, akik a keresőoptimalizálást akarják támogatni a Google saját platformjával, ami néhány éve még szép időket élt meg.
Foursquare: 143 ezer magyar, 20-40 évesek , utazáshoz használják
Meetup: 99 ezer, 25-35 éves techie-k
Van még pár másik platform is a MediaQ kutatásában, itt tudjátok megnézni őket.
A felhasználói számok mellett érdekes az online töltött idő megoszlása.
2016 év végén 203 percet töltöttek el a felhasználók online, naponta.
Persze ez változik korosztályonként, de még az 50 feletti generáció is 120 percet van online, a Z generáció pedig 348 percet. Naponta.
Az eltöltött idő aránya is érdekes.
Ennek 30,8%-át a Facebook teszi ki, 9,8%-át a YouTube, 8,5%-át valamilyen chat program (elsősorban nyilván Messenger), 6,3%-át az Instagram, 27%-át weboldalak böngészése, 13%-át e-mailezés.
Pár dolgot azonban érdemes észrevenni.
Egyrészről azt látjuk, hogy a Facebook több időt visz el, mint a web. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról, hogy amikor mobilon kattintunk a Facebookon egy weboldalra, akkor a Facebook saját böngészője jön be (vagy Instant Cikk formátum), vagyis a weben töltött tényleges idő valószínűleg több a mértnél.
A másik amit érdemes végiggondolni, hogy nem mindegy, milyen korosztály a célcsoport.
A Z generáció kérszer annyi időt tölt el valamilyen chat programban, mint e-mailezéssel. Náluk ráadásul kisebb a Messenger aránya valószínűleg.
Az Y-nál (20-35) a chat és az e-mail közel van egymáshoz, de még mindig a chat vezet, az X-nél (36-49) azonban egyértelműen az e-mail dominál, a Baby Boomereknél (50-69) pedig alig van chat.
Ez hát a közösségi média állapota 2017 elején.
Új kampányok, új megjelenések tervezésénél, figyelembe kell venni, hogy sok platform közül okosan kell választani, mert nagyon mellé lehet lőni.