Nem tud minden hirdetési projekt összejönni.
Ilyenkor csalódott az ember. Még akkor is, ha előre látható némi kockázat.
Az utóbbi időben belefutottunk egy-két olyan kampányba, ami tök jól indult.
Jó nevű megrendelők, akik nyitottak, akiknek fontos a közösségi média, akik tudják, hogy kell hirdetni, és akik látható hirdetési keretben gondolkodnak.
De amikor elkezdődött az együttműködés, kiderült, az egyiknél, hogy egy hónap alatt kellett megváltani a világot, a másiknál nem kaptunk hozzáférést minden felülethez, volt olyan, ahol nem tudtunk minden hirdetést mi használni.
Így pedig nem lehetett felépíteni megfelelően a célzási lépcsőt, nem volt hatásunk a teljes folyamatra, szóval több helyen volt megakadás..
Bár előre jeleztük, a megrendelők a végén csalódtak, mert nem lettek olyan jók a számok.
Bár előre jeleztük, mi is csalódottak vagyunk, mert tudjuk, sokkal jobbak is lehettek volna a számok.
De ami fontosabb: az elégedett megrendelőket szeretjük, akiknek sikert hoznak az együttműködések.
Szerencsére ilyenekből van a több, éppen ezért rossz, amikor látjuk máshol az elszalasztott lehetőségeket.
Gyakran kerülünk szembe ugyanis olyan szemléletbeli, vagy éppen menedzselési korlátokkal, amikkel a Hogyan készíts eredményes Facebook-hirdetéseket? könyvben sokat foglalkozok, de nem árt újra elővenni. Ezért íme egy gyors lista (mert a listát mindenki szereti 🙂 ), amit mindig vegyél figyelembe, ha hirdetsz a Facebookon.
1. Nem “schnellparti”.
A Facebook hirdetéseknek általában nem az indításuk utáni két héten belül kell eredményt termelni. Van ilyen eset is, de a legtöbb cégnél fel kell építeni a hirdetésekkel a bizalmat, a kapcsolatot, amit aztán le lehet “aratni”. Ehhez idő kell.
2. Eladni hirdetésekkel azoknak tudsz, akik a megfelelő lelkiállapotban vannak.
De ezt elő kell készíteni. Kommunikációval, hirdetésekkel, Facebookon, azon kívül. Ehhez idő kell. Ehhez gyakoriság kell.
3. A legjobb konverziók azok köréből lesznek, akik ismernek és bíznak benned.
A rajongók köréből lesznek, remarketingből vagy valamilyen jól szűrt egyéni célközönségből.
Jó, ha tudsz célozni a konkurenciára, vagy a területed iránt érdeklődőkere, vagy valamilyen hasonmás közönségre. Sőt, ők vásárolhatnak is, de a konverzió itt drágább lesz.
4. Az ismeretleneknél a kapcsolat elindítása az elsődleges cél.
Az érdeklődés alapú célzással hasonmás közönséggel a folyamat elejére, a célzási lépcső aljára visszük az embereket.
Miután eleget tudnak a témáról, elég nagy a bizalmuk, eléggé felcsiágztad őket, akkor már lehet nekik tervezhető módon eladni.
5. Nem mindig a Facebook a jó kezdet.
Van olyan téma, amivel nem lehet megtalálni az embereket a Facebookon. Nincs olyan általános célzás, nincs olyan demográfia, nincs olyan érdeklődés, nincs olyan kategória ami működne.
De ilyenkor van pl. saját adatbázis, vagy akár Google keresőhirdetéssel összekapcsolt Facebook remarketing, hírlevél olvasókat célzó egyéni célközönség, stb..
Építsd egymásra a lehetőségeidet ha sikeres szeretnél lenni!
6. Nem mindig derül ki közvetlenül, hogy mit köszönhetsz a Facebooknak.
Szép dolog a Google Analytics és az online mérhetőség mítosza.
De nem fogsz tudni mindent megmérni. Gyakran csak akkor derül ki, hogy a Facebook (vagy akár az Instagram) hirdetések milyen fontosak, ha éppen kikapcsolod őket.
7. A Facebook hirdetéseknél fontos a szoros együttműködés.
Jó ha egy kézben van az érdeklődés alapú célzás, a bejegyzések kiemelése és a remarketing. Ezek együtt lesznek hatással az emberekre, egy folyamatként kell gondolni rájuk, kísérletezni és változtatni is együtt érdemes.
Nem baj, ha nem ugyanaz az ember kezeli őket, még az sem feltétlenül akkora gond, ha nem ugyanaz a cég, de a szoros együttműködés mindenéppen fontos. Összehasonlítani egymással a folyamat két elemét, pláne versenyeztetni pedig nincs értelme, mert ezek egymásra kell, hogy épüljenek.
Sok mindent lehetne még írni, pl. legyen felkészítve a remarketing, legyen konverzió, címkézés, mérés, kreatív, kép, stb. de ezt a pár apróság mindenképpen fontos, és sok kampány vérzik el ezeken.
Nem véletlen, hogy a Hogyan készíts eredményes Facebook-hirdetéseket? könyv központi gondolatmenete is a folyamatok, és az egymásra épített megoldások körül forog.
Ha még nem olvastad a könyvet, mindenképpen javaslom, pont az ilyen szemlélet kialakítása miatt.
Annyira fontos egyébként ez a szemlélet, hogy készítettem egy külön videóanyagot a témának a Facebook-hirdetések A-tól Z-ig videótréningben is. Ha már előfizető vagy, itt tudod megnézni.
Ha pedig nem, akkor a Hogyan készíts eredményes Facebook-hirdetéseket? könyvvel együtt itt találsz egy remek ajánlatot.
De ezeket csak zárójelbe írtam.
Ami a fontos az a fenti hét pont, amit igazából kettő gondolatban is össze lehetne sűríteni:
– legyél türelmes, adj időt és
– gondolkodj folyamatokban.
Ha ilyen szemlélettel hirdetsz, sokkal kevesebb lesz a csalódás, és sokkal több lesz a siker.
Ráadásul tervezhetőbb, kiszámíthatóbb módon jönnek az eredmények, amik jobban ellenállnak a Facebook (vagy akár más hirdetési rendszer) változásainak.