A Facebook bejelentette, hogy világszerte 4 millió cég használja a hirdetési rendszerét aktívan, akiknek a 70%-a az Egyesült Államokon kívül található.
Az AdWeeknek küldött levelében azt is elárulta a Facebook, hogy több, mint 60 millió cég használja világszerte a Facebook oldalakat, de más statisztikákra is fény derült:
A leggyorsabban növő régió Délkelet-Ázsia
- A leggyorabban növő országok: Vietnám, Indonézia, Görögország, Ukraina és a Fülöp szigetek
- A TOP 5 ország: USA, Brazília, Vietnám, Mexiko és az Egyesült Királyság
- A céges oldalak több, mint 85%-a használja a mobilt is, az aktív hirdetők 40%-a mobilon is hozott már létre hirdetést.
- Több, mint 30%-a az aktív kkv-k oldalainak nők a tulajdonosai
- Az aktív hirdetők több, mint 20%-a készített videó hirdetést az elmúlt hónapban, és több, mint 4 millió új videó hirdetés készült ugyanebben az időszakban.
Ha már a statisztikáknál tartunk, érdemes idehozni pár hazai számot is.
A Marketing Commando a saját listáján végzett kutatásában a Facebook előkelő helyet kapott. Évről évre javult de most először fordult elő, hogy a honlapot is megelőzve a Facebook oldal került az első helyre a legkedveltebb kkv marketing eszközök között.
Az is érdekes, hogy a harmadik helyre a Facebook hirdetés, ötödikre a Facebook poszt kiemelés, 9. helyre pedig a Facebook csoportok kerültek.
Ez azért is különleges, mert az AdWords hirdetések csak a 7. helyre fértek be, a YouTube hirdetés pedig nincs is bent a TOP 10-ben.
Még ha nem is reprezentatív a kutatás, a tendenciákat valószínűleg elég jól illusztrálja.
Ti mit gondoltok a Facebook nemzetközi és hazai terjedéséről?