Igen, kitaláltátok, megint egy Facebook hírfolyam algoritmus frissítés történt.
Persze ennek is az a célja, hogy mindenki olyan posztokat kapjon, ami őt akkor éppen a legjobban érdekli.
A Facebook nagyon sok különböző szempontot vesz figyelembe, hogy ezt a célt elérje, ezek közül az egyik az, hogy mennyire informatív egy poszt. Persze az „informatív” nagyon különböző mindenkinél, éppen ezért a Facebook létrehozott egy Feed Quality Programot néhány tízezer emberrel. Ennek a programnak a tapasztalatai kerülnek bele a mai hírfolyam algoritmus frissítésbe.
Az algoritmus ugyanis egy új szignállal bővült, aminek az a célja, hogy megjósolja a felhasználóknak, hogy most éppen mi informatív nekik. Ami a leginkább az, az felkerül a hírfolyam tetejére, ami éppen a legkevésbé, az csak lejjebb jelenik meg. Persze ez tényleg személyre szabott, hiszen van akit a főzés érdekel, van akit a hírek, és persze nem ez az egyetlen szempont amit figyelembe vesz a Facebook. Hiszen számít ez mellett többek között az is, hogy a poszt írójával milyen a kapcsolatunk, hogyan szoktunk reagálni, seb.
Az oldalak is megérezhetik a változást, bár ez a Facebook szerint nem lesz egyértelműen negatív mindenkinek. Lesz olyan oldal, amelyik elérés csökkenést fog érezni, lesz olyan, amelyik növekedést. Nyilván a feladat az, hogy olyan posztokat publikáljanak az oldalak, ami a célcsoportnak érdekes, szórakoztató, vagy éppen informatív.