Délután, az osztrák-magyar EB meccs kapcsán nem csak a két ország szurkolói heccelték egymást.
Az Aldi Magyarország és a Hofer Osterreich is beszólogatott egymásnak a Facebookon.
Az úgy kezdődött, hogy az osztrákok támadtak:
„Mérkőzésnap! Ma játszunk a magyar szomszédaink ellen. 🙂 Ki fog nyerni? ALDI Magyarország”
A hazai leányvállalat nem hagyta szó nélkül:
„Hello. Ajánlunk nektek egy pár akciós papírzsebkendőt, a meccs után szükségetek lesz rá. ”
És belinkelte a weboldaláról papírzseb kendőt.
Persze nem hagyhatták szó nélkül a választ a sógorok sem:
„Hello kedves kollégák Magyaroszágról! Ez kedves, de tartsátok meg inkább magatoknak. ”
Azonban ekkor történt valami: egy külsős, a Tempo Taschentuch (Tempo papírzsebkendő) is beszállt a beszélgetésbe:
„Ha ma nagyobb adag papírzsebkendőre van szükségetek, ne habozzatok kapcsolatba lépni velünk!”
Végül a Hofer Östereich rövidre zárta a dolgot:
„Kérjük küldjétek el a magyar kollégáinknak, ha elfogyna az Alba & Co. zsebkendőjük.”
A teljes beszélgetés ebben a posztban olvasható:
Kedves, kis tét nélküli élcelődés, ami szerethetővé és élővé teszi a márkákat. Ráadásul remek gerillamarketing megoldás.
Jó látni, hogy van ilyen. Bár természetesen az EB kapcsán, főleg a győztes meccs után sok márka készült speciális kommunikációval.
Ez volt egyébként az első este a magyar Facebookozók között, amikor úgy tűnik, végre volt értelme a hashatag-eknek, bár ez elsősorban az EB főszponzorának köszönhető, aki játékot hirdetett, hogy annak az országnak a színeire festi az Eiffel toronyt, amelyiknek a rövidítését a legtöbben használják a közösségi médiában. Ennek, és a hozzá tartozó média visszhangnak köszönhetően a #HUN hashatag-et majdnem 100.000-en használták. Egyébként hasonlóan jól teljesített az #egyekvagyunk is, amit 85.000-nél több posztban használtak a Facebookozók.