A Facebook reklámok sokáig csak a Facebookon belül jelentek meg, de 2014-ben (sok próbálkozás) után elindították az Audience network-öt Így külső fejlesztők mobil alkalmazásaiban is megjelenhettek már a hirdetések.
Most elérkezett a következő lépés: az Audience network megnyílt a mobil weboldalak előtt is.
Több szempontból fontos ez a momentum.
Egyrészt a Facebook hirdetési rendszere képes lesz egy nagyon fontos felületen megjelenni, hiszen a hirdetők a célcsoportjukat a Facebookon kívül is utol tudják érni.
Másrészt a Google AdSense kaphat egy erős vetélytársat.
A mobil weben futó Audience network hirdetéseknél több formátumot lehet majd használni. Lesz natív hirdetés, ami beleilleszkedik a tartalomba, lehetőség lesz karuszel hirdetéseket megjeleníteni, de lesz 320×250-es és 320×50-es banner is.
Persze minden attól függ, hogy a weboldal tulajdonosok milyen ütemben építik be a Facebook hirdetési rendszerét a Google AdSense felületek mellé, vagy éppen helyettük.
Persze megnehezíti a dolgot, hogy a Facebooknak (még?) csak a mobil felületre van hirdetési megoldása, az asztali környezethez továbbra is a Google AdWords-re van szükség.
Viszont érdekes lesz kipróbálni a közösségi hálózatin kívül is a Facebook rendkívül pontos hirdetési rendszerét. Reméljük minél előbb, minél több weboldal tulajdonos dönt az implementálás mellett.