A remarketing az új konverziókövetés

A Facebook remarketing funkciója az utóbbi időben olyan sok plusz funkciót kezdett el magába szívni, hogy szépen lassan feleslegessé tette a sima konverzió követési megoldást.
Ez egészen addig ment, amíg a Facebook bejelentette, hogy 2016 végétől nem lesz külön konverziókövetés, mert azt beolvasztja a felturbózott custom audience rendszerbe.
A custom audience (saját közönség) pixel pedig új nevet kapott, így megszületett az új üdvöske, a Facebook pixel.

Miért fontos ez?

Csak egy pixelt kell beépítened a weboldaladra, viszont a pixelnek bizonyos részeit cserélgetned kell attól függően, milyen plusz funkciókat szerenél ott mérni.

Ez részint megbonyolítja, részint egyszerűsíti a pixel kezelését.
Egyszerűsíti, mert csak egy pixelt kell használnod, a konverzió követést pedig meg tudod oldani az esetek nagy részében a „custom conversions” funkcióval, ami nagyon hasonlít a Google Analytics cél generálásához.

Amitől bonyolítja, hogy az egyéb extra funkciók használatához viszont már a kódban kell turkálnod, és ki kell egészíteni az alap Facebook pixelt speciális funkciókkal.

Az új Facebook pixel és beépítése. A piros a teljes kódot jelöli, a zöld pedig a standard eventet, amivel konverziót is tudunk követni például.
Az új Facebook pixel és beépítése. A piros a teljes kódot jelöli, a zöld pedig a standard eventet, amivel konverziót is tudunk követni például. A 2-es (piros) minden oldalon ugyanaz lesz, a 3-as (piros) pedig attól függően változik, hogy milyen funkciók vannak a weboldal adott aloldalán.

Konverzió követés

Ahogy írtam, a konverzió követés leegyszerűsödik. Az új folyamat ez:
1. Be kell rakni a remarketing kódot a weboldalad összes aloldalába

2. A Custom Conversions menüpontban be kell állítani, hogy melyik aloldalon lesz a konverzió

3. Ki kell választani, milyen típusú az adott konverzió

4. Meghatározhatod, hogy milyen értéke van az adott konverziónak.

5. A hirdetésnél ki kell választani a pixelt, amit mér az adott hirdetés.

A konverzió követéshez használhatunk saját konverziókat is, ilyenkor nem kell a kódban turkálni. A hirdetéskezelőben tudjuk kiválasztani a feltételeket, ami alapján a Facebook elszámolja a konverziót.
A konverzió követéshez használhatunk saját konverziókat is, ilyenkor nem kell a kódban turkálni. A hirdetéskezelőben tudjuk kiválasztani a feltételeket, ami alapján a Facebook elszámolja a konverziót.

Egy hirdetési fiókon belül maximum 20 konverzióz hozhatsz létre, és 10 típusba sorolhatod a konverziókat.

Ha a 10 típus nem felel meg, akkor a Facebook pixel kódrészletének kigészítésével más, egyedi típusokat is definiálhatsz, de ezt már csak a forráskódban tudod megtenni.

Az alap megoldás egyébként az, hogy a kódban határozzuk meg a standard eventeket, de a custom conversion eseményeket egyszerűbb létrehozni, mert kevesebb fejlesztést igényelnek.

Egyébként az új kódok könnyen beépíthetők a Google Tag managerbe is.

Remarketing

A remarketing lista létrehozása nem változik.
Ugyanúgy be kell állítani, hogy milyen feltételek mentén hozza létre a Facebook az adott listát.

Ami újdonság, hogy már nem csak url cím lehet a lista alapja, hanem esemény is.
Olyan esemény, amit a Facebook pixelben vagy a custom conversion létrehozása során meghatároztunk.

A remarketingnél megjelent az események opció, amivel a külön meghatározott eseményk, pl. konverziók alapján tudunk remarketing listákat létrehozni.
A remarketingnél megjelent az események opció, amivel a külön meghatározott eseményk, pl. konverziók alapján tudunk remarketing listákat létrehozni.

Dinamikus remarketing

A Facebook pixelbe egyéb paramétereket is tudunk rakni a konverzió követésen kívül.
Ide kerülnek például a dinamikus remarketinghez kapcsolódó paraméterek is, például a termék név, ár, stb.

Az új Facebook pixel gyorsabb is mint a régiek, a segítségével több konverziót is nyomon tudunk követni, Power Editorban pedig alapértelmezetten kiválasztja a pixelhez tartozó összes konverziót amikor hirdetést hozunk létre.

Nagyon sok előnye van tehát az új rendszernek, mindenképpen javaslom, hogy minél előbb térj át rá.

Ha szeretnél róla többet megtudni, akkor gyere el Haladó hirdetési tréningünkre, ahol több más technikával együtt erről is részletesen beszélünk.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük