Megváltoztatta a Facebook a CPC jelentését …arra, ami eredetileg is volt….
Korábban sokaknál zavart okozott, hogy a Facebookon a CPC valójában nemcsak a weboldalra kattintást jelent (pontosabban ennek költségét), hanem a hirdetési egység bármely elemére történő kattintást.
Sokan ennek köszönhetően félreértelmezték a statisztikákat. Korábban itt írtam erről részletesen, de a lényeg, hogy eddig minden kattintás, ami a hirdetési egységen történt beleszámított a kattintásba (lájk gomb, tovább olvasom, stb.).
Na ennek – szerencsére – vége.
A Facebook visszatér a CPC hagyományos, széleskörű jelentéséhez, vagyis csak azokat a kattintásokat számolja itt, amik a weboldalra visznek, agy egy mobil alkalmazásra visznek, illetve egyéb, más üzletileg fontos kattintásokat fog számolni. Vagyis a link kattintásba több minden bele fog számítani. Olyan aktivitások, amiknek több köze van az üzleti célokhoz:
- kattintás a weboldalra
- call to action kattintások, amik más weboldalra visznek
- kattintás, ami alkalmazás telepítéshez visz
- kattintás, ami Facebook canvas alkalmazásokravisz
- kattintás, ami másik weboldalon történő videó megtekintésre visz
Alapvetően két kattintási módot fog ezentúl megkülönböztetni a Facebook.
Az egyik a link kattintás (link clicks), ami a felsorolásban látható, a másik pedig az aktivitás kattintás (engagement clicks), amibe beletartozik a like, a hozzászólás és a megosztás például.
Fizetni is ezekért fogunk.
Azzal, hogy ezentúl a link kattintás kiemelt szerepet kap, az engagement cliks jelentősége nem veszik el.
Hiszen ha egy hirdetés kapcsán sok aktivitás történik (sok lájkot kap, stb.), akkor az azt jelenti, hogy az a hirdetés jó minőségű. Ez javítani fogja a Facebook hirdetés minőségi pontszámát.
Mit kell tennünk?
Egyelőre semmit.
Amikor a hirdetési fiókunkhoz eljut a változás a Facebook értesíteni fog a fiók megfelelő felületeinél.
Addig csak örülhetünk, hogy egyértelműbb és áttekinthetőbb lesz a hirdetési rendszer. Legalább is én örülök. Ti hogy vagytok vele? 🙂