A Facebook bejelentette, hogy február 16-tól a a megosztott fiókokat nem lehet használni.
Be kell őket vinni a Vállalkozáskezelőbe.
Többen kérdezték, mi az a megosztott profil, honnan tudhatjuk, hogy nekünk az van, milyen fiókok vannak egyáltalán, és kell-e foglalkozniuk ezzel az egésszel?
Most végignézzük ezt a témát a különböző fiók típusoktól a fiókok azonosításán át a migrációig.
Megosztott Facebook profilok
A Facebook azokat nevezi ennek, amiket többen használnak.
Általában két módon jöttek ezek létre:
- ha kijelentkezel a Facebookból, az oldal alján van egy link: oldal létrehozása közszereplő vagy vállalkozás részére.
Régen itt lehetett regisztrálni olyan profilokat, amik úgynevezett üzleti profilok lettek, vagyis nem tartozott hozzájuk személyes tevékenység (ismerős jelölés, stb.), de tudtak oldalakat és hirdetéseket kezelni. - volt olyan, aki a Facebooktól tudott kapni üzleti fiókot vagy hirdetési fiókot. Ez azt jelenti, hogy a Facebookos hirdetési csapat adott egy üzleti fiókot a cégnek.
Itt a megoldás egyértelmű: be kell vinni őket a Vállalkozáskezelőbe.
Kamu profilok
Sok olyan cég van, ahol a munkatársak (vagy az ügynökség) nem akarta egy felhasználó profiljából létrehozni az oldalt, ezért beregisztráltak egy személyes fiókot valamilyen cégnéven vagy hamis néven.
Aztán ezen belül kezelték az oldalakat és a hirdetéseket.
Ezeket egyébként duplikált profiloknak, vagy félreértésből létrehozott profiloknak is nevezi néha a Facebook.
Ezek nem megosztott profilok, de a használatuk nem jó gyakorlat.
A Facebook kifejezetten üldözi azokat a személyes profilokat, amelyek nem valós személyekhez kötődnek.
Ezeket mindenképpen meg kell szüntetni.
A végeredmény itt is ugyanaz: be kell vinni az ilyen profilokat illetve a bennük található oldalakat és hirdetési fiókokat a Vállalkozás kezelőbe.
Honnan tudjam, hogy nekem megosztott profilom van?
Lehet, hogy valakinek ez nem egyértelmű, mert nem tudja, hogy jött létre a profil, azóta pedig összekapcsolta az üzleti (megosztott) fiókban található oldalakat és hirdetési fiókokat a privát Facebook fiókjával.
Azóta egyszerűen kezeli a hirdetéseket és az oldalakat, de nem tudja, hogy tulajdonképpen ki is a gazdája.
Ha úgy használod a Facebook hirdetéseket vagy a Facebook oldalakat, hogy kijelentkezel a személyes profilodból és átjelentkezel egy másikba, vagy egyik böngészőben használod a saját neved alatt levő Facebook fiókot, a másikból pedig azt a fiókot, amiben az oldalak és a hirdetések vannak, akkor egyértelmű a helyzet.
Ebben az esetben váltanod kell.
Ha nem jelentkezgetsz át, akkor a következő lehet gyanús:
1. nem használod személyes kommunikációra a Facebookot, és nincs is a fiókban személyes kommunikáció.
Nincs profilkép, nincsenek ismerősök, nincsenek események, nincsenek csoportok, stb.
Csak hirdetéseket és oldalakat tudsz kezelni.
Ebben az esetben váltanod kell Vállalkozáskezelőre
2. ha van személyes kommunikáció lehetőség a fiókban, de igazából nem használod, mert hamis néven fut az egész: váltanod kell Vállalkozás kezelőre.
3. ha tényleg a saját személyes profilodból kezeled az oldalakat és a hirdetéseket, két dolgot érdemes ellenőrizni:
- kezelt oldalak beállításánál a Szerepkörök (Page Roles) menüpontban ellenőrizd, hogy találsz-e olyan adminokat, amiknél nem név van, hanem valamilyen e-mail cím.
Ha van ilyen, az azt jelenti, hogy valószínűleg az egy üzleti (megosztott) fiók.
A jogosultságától függ, mit lehet vele csinálni.
Ha csak az e-mail címes adminisztrátornak van teljes jogú szerepköre (admin), akkor lépj be abba a fiókba a saját e-mail címével és jelszavával.
Ekkor a megoldás az, hogy be kell vinni a Vállalkozáskezelőbe vagy az egész megosztott fiókot, vagy az oldalt külön.
- a hirdetési fiókban is tudod ellenőrizni a beállításoknál, hogy kié a fiók.
Lépj be, és ha nem tudsz felhasználókat kezelni, ráadásul az adminisztrátorok között van olyan, amelyiknél csak e-mail címet látsz, szintén van teendő, főleg, ha az van az e-mail cím mellé írva, hogy ő a hirdetési fiók tulajdonosa (ad account owner).
Ebben az esetben szintén be kell vinni a vállalkozás kezelőbe a vagy a teljes üzleti fiókot vagy a hozzá tartozó hirdetési fiókot.
4. ha saját személyes fiókodból kezeled az oldalakat és a hirdetéseket, de nincs semmi variáció megosztott fiókokkal, üzleti fiókokkal vagy hamis név alatt futó fiókokkal, akkor a következőket érdemes végiggondolnod:
- ha egy-két Facebook oldalad van, egy hirdetési fiókod van, és egy-két ember kezeli csak az oldalakat és a hirdetéseket, akkor nincs szükséged a Vállalkozás kezelőre.
- ha 3-4-nél több oldalad van, ha több hirdetési fiókod van, ha 3-4 ember vegyesen kezeli az oldalakat, ha együtt dolgozol más cégekkel pl. a hirdetések kezelésén, vagy külsősök segítenek Neked a kommunikációban, akkor érdemes átváltani a Vállalkozás kezelőr.
Migráció a Vállalkozás kezelőbe
A Facebook leírása szerint úgy kell bevinni fiókokat a vállalkozás kezelőbe, hogy bejelentkezel a Business managerbe a megosztott fiók e-mail címével, majd az oldalon levő felületen elfogadod, hogy ez egy megosztott fiók, és ezzel átkonvertálod a megosztott fiókot, így létrehozol egy önálló Vállalkozáskezelő fiókot.
Az elmúlt napokban ez a funkció nálunk nem működött.
A megoldás az volt, hogy létrehoztunk egy önálló Vállalkozáskezelő fiókot egy külön e-mail címmel, majd abba migráltuk a megosztott fiókokat vagy az oldalakat és a hirdetési fiókokat egyenként.
Remélem sikerült tisztázni a Facebook sok különböző fiók variációi közötti különbséget, és a cikk segítségével most már be tudod azonosítani, hogy mi a teendőd.
Ha kérdésed van, tedd fel a hozzászólásoknál, ha pedig már vannak saját tapasztalataid a váltásról, azt is oszd meg velünk bátran!
Ne felejtsd el, február 16-ig lépni kell, addig is arra kérlek juttasd el ezt a cikket azokhoz az ismerőseidhez, akiknek fontos lehet, hogy tudjanak a részletekről!