A hétfői egy órás Facebook és Instagram leállás alatt 5 ember is felhívta a 911-es vészhívó számot. Annyira nagy szerepet tölt be az életükbe a Facebook, hogy a vészhelyzetekre fenntartott segélyhívóhoz fordultak, amikor nem tudták elérni kedvenc posztjaikat.
Csoda, hogy a Facebooknak olyan meggyőző számai vannak, mint amikről tegnap beszámoltak?
Ha havi bontást nézzük:
- 1.39 milliárd aktív felhasználó jelentkezik be
- A felhasználók 37 %-a csak mobilról használja a Facebookot
- 700 millióan használják a csoportokat
- 700 millióan a Whatsappot
- 500 millióan a Messengert
- 300 millióan az Instagramot
Ami talán még izgalmasabb, az a napi szintű használat.
Minden nap:
- 890 millióan jelentkeznek be
- 1 milliárdnál több keresés történik
- 2 milliárd fotót osztanak meg a Facebook alkalmazásain keresztül (Facebook, Instagram, Messenger és WhatsApp)
- 3 milliárdnál több videót néznek meg
- 7 milliárdnál több like születik
- 30 milliárdnál több üzenetet küldenek Whatsappon keresztül
Még néhány érdekes adat:
- 2 milliárdnál több interakció a Facebookon a közszereplők és a rajongóik között hetente
- A Facebook felületein eltöltött idő 10%-kal növekedett az utolsó negyedévben (a WhatsApp nélkül)
- A Deloitte felmérése szerint 2014-ben a Facebook hatása a globális gazdaságra több, mint 225 milliárd dollár, és 4.5 millió új munkahely létrehozásában segített.
- Az októberben bemutatott Audience Networköt használó alkalmazások száma megtriplázódott, az általuk generált reklám megjelenések pedig megnégyszereződtek.
- A felhasználónként publikált videós bejegyzések száma a Facebookon egy év alatt 75%-kal nőtt globálisan, 94%-kal auz amerikai piacon. Az amerikai Facebook felhasználók 50%-a legalább egy videót megnéz a Facebookon. Világszinten a videók 65%-át mobilon nézik a felhasználók.
A számok egy része pedig szép grafikonokon: