A weboldal látogatóink ilyenek…
a hírlevél feliratkozóink olyanok…
az offline vásárlóink ezt csinálják…
a Facebook rajongóinkra az jellemző…
Sokszor a cégek teljesen megkülönböztetnek csoportokat, mintha különböző emberekről lenne szó. Pedig ugyanazokról az emberekről beszélünk, csak más eszközökön, máskor, más lelkiállapotban érjük el őket.
Hiszen vannak akik kapják a hírlevelünket, bejön a boltba, követ a Facebookon.
Mások olvasnak a Facebookon, bejönnek a weboldalra, megnézik a YouTube videókat.
De ettől még az emberek ugyanazok, csak ennyire változatosan találkoznak a potenciális vevők és a vásárlók a cégekkel vagy a termékekkel.
Ilyen szegmentált médiafogyasztás közepette nem elég már a hagyományos megközelítés.
Cross channel marketing, multiplatform marketing, omni-channel marketing… sok néven nevezzük a gyereket, de egy a lényeg: egymásra építve, személyre-szabott formában, több felületen kell utolérni az embereket, ha eredményeket szeretnénk elérni náluk.
Ezekről tartottam előadást az IBM BusinessConnect2014 rendezvényen, amelyiken volt egy külön blokk az IBM marketinget támogató megoldásaihoz kapcsolódóan.
Mindegy, hol találkozunk először, az első lépés után nem szabad elengedni a célcsoportot. Újra és újra el kell hozzájuk jutni, akár ugyanazokon a felületeken, de más, egymásra épülő üzenetekkel.
Ez pedig a folyamatokról szól. Abból, hogy mit kezdünk azokkal, akik találkoznak velünk, és mi történik a különböző találkozások során. Ezekből a folyamatokból pedig nagyon sok félreértés született.
Elég arra gondolni, hogy ha valakit egyszer nem fogsz meg 10 másodperc alatt a weboldaladon, akkor soha sem.
Viszont ez több szempontból sem állja meg a helyét, hiszen ha valaki jó marketinget csinál, akkor annak nem veszik el az az ember, aki 10 másodpercen belül lelép a weboldalról.
Van nagyon sok eszköz, amivel újra és újra utolérhetjük, és amivel rá tudjuk venni, hogy újra figyeljen ránk, és amivel elérhetjük, hogy egyre többet tudjon a cégünkről és a termékünkről.
A sok találkozásnak köszönhetően pedig kialakul jó esetben az a bizalom, amelyiknek a végén a potenciális vevő fejében a választható 2-3 márka közé kerülünk.
Ehhez viszont több lépcsőben egymásra épített marketing folyamatok kellenek.
Olyanok, amik több felületen érik el az embereket, amik mozgatják az embereket, és amik személyreszabott üzenetekkel szólítják meg a célcsoportot.
Ez a kulcsa ma az eredményes marketingnek.