A Facebook tegnap egy hasznos újdonságot jelentett be, a több platformon keresztüli konverzió követés lehetőségét, ami cross-device conversion report néven fut náluk.
A lényeg egyszerű: egy ember több eszközt használ, így gyakran előfordul, hogy többször találkozik egy cég hirdetésével a különböző eszközökön.
Pl. menzán, sorban állás közben Facebookozik a telefonján, lát egy reklámot, elmegy a weboldalra, tetszik neki a termék, de nem vásárol. Aztán este, miközben nézi a Barátok köztet, és természetesen Facebookozik a laptopján, megint meglátja a reklámot, megint elmegy a weboldalra és vásárol.
Reklámozóként jó lenne látni valahogy ezeket a folyamatokat, de ez nem egyszerű. Legalább is eddig nem volt az, most azonban a Cross-Device conversion report, vagyis a több eszközön keresztüli konverzió jelentés segít tisztázni a dolgokat.
A Facebook bejelentését itt olvashatjátok, de érdemes megnézni a saját hirdetési fiókotokat is.
Keressétek a jelentéseket (reports) és kattintsatok az Edit reports gombra, ahol megtaláljátok a Cross Device sablont.
Egyelőre pár hibát még kiír, de már mutatja az adatokat.
Egyrészt meg tudjuk nézni, hogy melyik eszközön jelenített meg utoljára reklámot a Facebook a felhasználónak (Impression Device), másrészt meg tudjuk nézni, hogy milyen eszközön történt meg a konverzió (Action Device).
A Cross-Device reportnak természetesen feltétele az, hogy legyen konverziós kód a weboldalba és konverzió követés be legyen kapcsolva hirdetésenként.
A 2014 július 3-a utáni adatoknál működik ez a jelentés, és elég sok eszközt mér alapból (iPhone, iPad, Android telefon, Android tablet, iPod, Desktop), de van egy „egyéb” gyűjtő, ami többek között a Windows-os telefonokat, a Kindle eszközöket, az Amazonos eszközöket és a Nokia telefonokat jelenti.
Szerintem ígéretesnek tűnik ez a jelentés, reméljük még több hasonló adattal fog szolgálni a Facebook a hirdetőknek.
Ti mit szóltok hozzá?