A Facebook egy új funkció tesztelésébe kezdett, aminek a lényege az, hogy nem kell elhagyni a Facebookot a vásárláshoz.
A funkció első ránézésre hasonlít az eddig látott call to action elemekre, vagyis azokra a hirdetésekre, amelyeknek a jobb alsó sarkában megjelenik egy ösztönző gomb.
Azonban az új megoldásnál a kattintás után, nem hagyjuk el a Facebookot, hanem ott, rögtön meg tudjuk venni a reklámozott terméket vagy szolgáltatást.
A képen látható a megjelenés ami oldal bejegyzésnél és hirdetésnél is működni fog a leírás szerint. A folyamat többi részéről sajnos nincs fotó vagy videó.
A Facebook az adatvédelmet szem előtt tartva fejleszti a funkciót, és a vásárlás során megadott hitelkártya adatokat nem osztja meg a hirdetővel, sőt a vásárló eldöntheti, hogy el akarja-e menteni a hitelkártya adatait a Facebookba.
Ez egyben azt is jelenti, hogy itt a Facebook fogja biztosítani a teljes fizetési folyamatot, ami kisebb cégeknek akár előny is lehet, bár biztos meglesz az ára is.
Amíg élőben nem láthatjuk a funkciót, addig csak találgathatunk kinek jó ez, ugyanis több kérdés felmerül ha az online értékesítői oldalt nézzük.
Bár sokan gondolják, hogy Facebookon nem lehet értékesíteni, ez egy szerűen nem igaz. Ha egy jó ajánlattal találkozik valaki a Facebookon egy posztban vagy egy hirdetésben, átmegy a weboldalra vagy a webáruházba és vásárol. Ez tiszta sor, rendszeresen megesik, velem is előfordult már és nem szégyellem. 🙂
Azonban az ilyen impulzus szerű vásárlás során a vevők sok esetben nem csak azt az egy terméket veszik meg, amit megláttak, vagy lehet, hogy nem pont ugyanazt.
Sok webáruház nem is azokból az értékesítésekből él ilyenkor a cég, amiket reklámoz, hanem a behúzó termékekre épít rá upselleket.
Vajon képes lesz ezeket is kezelni a Facebook rendszere?
Nehezen tudom elképzelni.
Ezek nélkül viszont kérdéses, hogy kinek fogja megérni, hiszen a kicsi, gyorsan vásárolható termékeken gyakran nincs elég nagy haszon ahhoz, hogy kifizessük az ilyen jellegű megoldások marketing költségét, a nagyobb termékek pedig hosszabb mérlegelést igényelnek.
Ha pedig csak vevőszerző értékesítésre használjuk ezeket a hirdetéseket, nagyon fel kell építeni a hosszabb távú értékesítési folyamatot.
Szóval sok a kérdés, de izgalmasan hangzik a dolog, hogy a hírfolyamban értékesíthetünk közvetlenül.
Első körben az amerikai piacon pár partnerrel kezdtek együttműködni, gondolom a karácsonyi szezonra már mindenki kipróbálhatja a saját bőrén.
Ti mit szóltok hozzá?
Kipróbálnátok vevőként vagy eladóként?