A Facebook izgalmas dolgokra költi a hirdetésekből beszedett pénzünket. 🙂
A közösségi hálózat ugyanis a WhatsApp után megvette az Oculus VR-t, amelyik egy virtuális valóság eszközt, egy virtuális szemüveget fejleszt.
Az Oculus Rift egy Kickstarter projektként indult, és mindössze néhány hete mutatták be a második fejlesztői verziót.
A szemüveg a felhasználóját teljesen belehelyezi a térbe, hiszen a fejmozgást követi a szemüvegben megjelenő kép, így amerre fordulunk, azt a részét látjuk a virtuális világnak. Akárcsak a valóságban.
Az Oculus Riftet elsősorban játékokra találták ki, ezt jól jelzi, hogy a számítógépes játékok pápája John Carmack is beszállt a projektbe. De persze nem az Oculus az egyetlen, aki ilyen megoldáson dolgozik. Nem rég jelentette be a Sony, hogy ők is közel vannak egy saját virtuális szemüveggel a megvalósításhoz.
Állítólag ez vette el az Oculus nagybefektetőinek a kedvét, és ezért kezdtek el gondolkodni azon, hogy egy nagyobb céget is bevonjanak a képbe.
Ez a nagy cég a Facebook lett, akitől első látásra messze van a virtuális valóság. Sőt, talán még másodikra is.
De a befektetők és Mark Zuckerberg a következő, a mobil utáni (!) platformként tekint a virtuális világba. Az üzletet ahhoz hasonlítják, amikor a Google felvásárolta az Androidot, ami akkor még idegenül hatott a keresőcég szolgáltatásai között.
A nyilatkozatok szerint a Facebook terve az Oculus VR-rel az, hogy meghagyja önálló cégnek, és közben az élére áll annak, hogy a közösség egymástól távol eső tagjai szinte élőben tudjanak egymással kapcsolatot teremteni a virtuális téren keresztül.
Különböző országokban virtuális világon keresztül tárgyaló üzletemberekről, virtuális világban rendelő orvosokról és virtuális világban találkozó családtagokról mesélnek nekünk a hírek.
Ugyanakkor ez eszköz, illetve ennek egy módosított verziója, a Facebook számára belépés lehet a viselhető eszközök piacára is.
A játékos közösség közben háborog.
Az Oculus Rift Kickstarter projekt korai befektetői dühösek, és legszívesebben visszakérnék a pénzüket, a Minecraftot fejlesztő Notchi pedig bejelentette Twitteren, hogy még sem fejleszt az Oculus Riftre, mert megijeszti a Facebook.
Nehéz elsőre elképzelni, milyen lehet egy virtuális találkozás, de had adjak egy kis segítséget ehhez egy 1994-es film részletével!
Demi Moore és Michael Dogulas főszereplésével készült a Zaklatás című film Michael Crichton remek regényéből.
Az mutat be egy érdekes virtuális valóság eszközt, ami kísértetiesen hasonlít a Facebook és az Oculus Rift házasságábal ígért élményre.
Bónusz:
Az Oculus Rifttel készült egy érdekes virtuális valóság koncepció.
Ráadták párokra emberre egy kamerával kiegészítve. Az alanyok így a saját szemüvegükön keresztül a párjuk nézőpontjából látták a dolgokat, és mivel ugyanazokat a feladatokat végezték, olyan volt, mintha testet cseréltek volna.
Ezt nézve tényleg elképesztő lehetőségek vannak az Oculus + Facebook kapcsolatban. 😀
Ti mit gondoltok erről a felvásárlásról? Mit fog kezdeni a kétes megítélésű közöségi média óriás ezzel a trendi virtuális valóság eszközzel?