A we are social készített egy nagyon érdekes, 279 (!) diából álló prezentációt, amelyikben egész Európa főbb internetezési adatait összegyűjtötték.
A prezentációt megnézhetitek beágyazva lejjebb, kigyűjtöttem belőle a Magyarországra vonatkozó adatokat.
Internet penetrációnál azt látjuk, hogy Magyarország 72%-kal a középmezőnyben van, minimálisan az európai átlag fölött.
A 7.2 millió magyar internet felhasználó közösségi média penetrációja viszont elég magas. A 48%-os arány a 15. helyre elég.
Mondjuk ez a 48% kicsit torz, a kutatás későbbi részéből kiderül ugyanis, hogy ez csak az aktív Facebook felhasználókra vonatkozik. Azt nem vizsgálja, hogy a nem Facebookozó LinkedIn, Google+, YouTube, Tumblr, IWIW, stb. felhasználók aránya mekkora.
Mobil előfizetésekben már kicsit más a helyzet.
Önmagában azt gondolnánk az, hogy a lakosság 117%-a rendelkezik mobil előfizetéssel az hatalmas szám, de ezzel csak a sereghajtók közé férünk be. 25. helyre kerültünk, az első Oroszország 184%-kal.
Ennél már csak a szélessávú mobil penetráció rosszabb. 23%-kal a 34. helyen vagyunk.
A mobil alapú közösségi média használat penetárciója pedig 30% nálunk az adatok szerint
A teljes prezentáció pedig itt látható: