A Facebook hirdetési rendszerében komoly változások várhatók a közeljövőben.
Mondjuk eddig sem volt unalmas az élet, szinte hetente jelentek meg új apróságok, most azonban komolyabb változások előtt állunk.
Nézzük őket sorban!
Hirdetés „készletek” a kampányokon belül
Február 14-ei céldátummal bevezetik a Facebook kampányokba az Ad Set szintet.
Ez a kampányokon belül található „hirdetéscsoport” lesz, amelyiknek a lényege az, hogy a hirdetések célját és költségkeretét jobban tudjuk szabályozni.
Bevallom ezt nagyon várom, mert ez a sok kampány, ami most van, nagyon zavaró.
Célzási változások
Nagyon sok minden fog változni a célzások területén.
Eddig sem panaszkodhattunk hirdetés célzási lehetőségekkel kapcsolatban, de most tovább bővül a kör, ráadásul következetesebb is lesz, ami szintén öröm.
Négy fő területe lesz a célzásoknak: lokáció, demográfia, érdeklődés, viselkedés.
Az új megoldások segítségével ezeket a területeket rugalmasabban fogjuk tudni használni.
Például eddig, ha valaki kiválasztott az érdeklődési köröknél a szülők, a fényképezés és a fotó feltöltő köröket, akkor azt VAGY kapcsolattal használta a Facebook, vagyis egymást kiegészítette a három terület.
Az új rendszerben, ha minden igaz már választani is fogunk tudni, hogy mit szeretnénk. Talán úgy, mint ahogy most van a További kategóriák blokkban, ahol lehet választani az ÉS és a VAGY kapcsolat között.
Fejlesztik a demográfiai célzást, így például a munkahely, az oktatás, a családi állapot és a munkahelyi pozíciókat jobban lehet majd használni, ráadásul az időbeli változásokat is pontosabban tudjuk kezelni a különböző életeseményeknél (3 hónap, 6 hónap és 1 év lesz választható).
Talán a legizgalmasabb változás a viselkedés célzás bevezetése lesz.
Ennek egy része más célzási megoldásokból kerül egy dedikált megoldásba, amiben korábbi vásárlások, korábbi vásárlási szokások és vásárlási hajlandóságok alapján lehet majd célozni.
Ezeket a célzási megoldásokat február elején kezdi zárt körben tesztelni a Facebook, és az első negyedév vége felé fogja kiterjeszteni.
Nem lehet többé szponzorált történetet létrehozni
Április 9-től a szponzorált történet önálló karrierje véget ér.
Ilyen hirdetés típust nem lehet majd külön létrehozni, bár úgy tűnik, nem szűnik meg teljesen.
A Facebook néhány hirdetés típust továbbra is a legjobb összefüggésben fog megmutatni, amit én úgy értelmezek, hogy egy bejegyzés hirdetésnél (page post ad) vagy egy rajongó gyűjtő hirdetésnél (page like ad) továbbra is látni fogjuk, hogy egy ismerősünk lájkolt. Értelemszerűen, ha van ilyen esemény az oldallal vagy a bejegyzéssel kapcsolatban az ismerőseink köréből. Ha nincs, akkor csak az alap hirdetést fogjuk látni.
Domain és open graph sponsored story hirdetések viszont nem lesznek többé, esemény visszajelzés (event RSVP) hirdetés úgy tűnik marad.
Az mondjuk furcsa, hogy az offline bejelentkezésekre nem lesz hirdetés, hiszen magát a bejelentkezések száma várhatólag drasztikusan fog emelkedni az ingyen wifi programnak köszönhetően.
Az alkalmazás hirdetéseket egységesíti a Facebook.
A mobil alkalmazás telepítés és aktivizálás hirdetés és a Facebookon belüli alkalmazás hirdetések ugyanazok lesznek.
A jobb oldalon megjelenő prémium Facebook hirdetések képmérete csökken. Ugyanakkora lesz, mint a normális, marketplace hirdetések képmérete.
Persze ez még nem minden, lesznek még változások, amiknek nagy része inkább technikai illetve fejlesztői téma. Akit érdekel, innen indulva részletesen utána tud nézni.
Kíváncsian várom élőben is az újdonságokat, mert nagyon izgalmasnak néznek ki ezek a lehetőségek.
Amint lesz újabb információ, természetesen írni fogok róla.
Neked melyik újdonság tetszik, és melyik nem?