A Facebook apróságokkal módosította a hirdetés létrehozó felületeit az egyszerűsítés jegyében.
Látszólag sok dolog nem történt, mégis érdemes sorra végignézni a változásokat, mert több szempontból is fontosak az újdonságok. Ezek közül most a rajongó gyűjtő hirdetés létrehozásról lesz szó.
Rajongó gyűjtő hirdetés létrehozás
Amikor rajongó gyűjtő hirdetést hozol létre rögtön két látványos újdonsággal találkozol.
Az egyik a több kép feltöltésének lehetősége, a másik a hírfolyam előnézet.
A több kép feltöltése azt jelenti, hogy egyszerre maximum hat képpel tudjuk létrehozni ugyanazt a hirdetést, úgy, hogy a szöveg marad ugyanaz minden esetben.
Így elvileg gyorsan tudunk tesztelni különböző képeket.
A 6 különböző kép 6 önálló hirdetést jelent ugyanabban a kampányban.
Fontos, hogy a Facebook a 600 x 225-ös méretet ajánlja a képekhez.
Ez azért van, mert ha a hírfolyamban jelenik meg a hirdetésünk, akkor a nagyobb méret az eredményesebb.
A méretarányra is érdemes figyelni, mert ez fog a legszebben megjelenni a Facebookoon.
A szöveg szerkesztés nem változott, viszont sok fontos beállítási lehetőségeket rejtettek el a „Show Advanced Options” felirat mögé.
Az egyik a céloldal beállítása.
Itt tudjuk beállítani, hogy aki a hirdetésre kattint hova érkezik, a Timeline-ra vagy valamelyik alkalmazásunkra.
A másik fontos beállítás a hirdetés elhelyezésére vonatkozik.
Mostantól ugyanis ki tudjuk választani az alap hirdetéslétrehozó felületben is, hogy hol jelenjen meg a hirdetésünk, a hírfolyamban vagy a jobb oldali hasábban.
Sajnos a mobil és a nem mobil között nem választhatunk.
Új helyen dönthetjük el azt is, hogy szeretnénk-e sponsored stroyt (támogatott eseményt) a hirdetésünkhöz.
Az eredmény az, hogy gyorsabban tudunk létrehozni több hirdetést, ami teszteléshez kifejezetten jó. Ráadásul tudjuk célozni a hirdetéseket kifejezetten a hírfolyamra is, ami remek alternatívája a sokszor kétes működésű promote postonak (boost post, kiemelt bejegyzés).
Ti mit gondoltok a változásokról?