A telekomunikációs cégek számára egy speciális mérő eszközt készített a Facebook Telco Outcome Measurement Toolt.
A tesztekből ugyanis kiderült, hogy azok az emberek, akik új telefont vagy tabletet vásárolnak, esetleg szolgáltatót váltanak a Facebook hirdetések hatására, nem kattintanak, hanem egyszerűen bemennek a boltokba.
Vagyis a hirdetés működik, de a kattintás és a hagyományos konverzió mérés nem nyújt hiteles információt.
Viszont a Facebook nagyon pontos adatokkal rendelkezik azzal kapcsolatban, hogy az emberek milyen eszközökről használják a rendszerét.
Mobilról pedig kifejezetten sokan használják.
Itthon is jóval 50% fölött van az arány, a fejlettebb piacokon pedig még erősebb a mobil felhasználók tábora.
Innentől viszont egyszerű a képlet.
Ha egy felhasználó sokszor látja valamelyik szolgáltató készülék reklámját, és egyszer csak egy új telefonról jelentkezik be, akkor a reklámok hatásosak voltak.
Persze a képlet nem ennyire tiszta, hiszen a szolgáltatók nem csak Facebookon reklámoznak, hanem mindenhol máshol, de ettől függetlenül tud hasznos információkkal szolgálni egy ilyen mérőeszköz.
Természetesen a Telco Outcome Mesurement Tool nem csak iPhone eladásokat tud nyomonkövetni, hanem minden egyéb készülék cserét illetve szolgáltató váltást is, de ettől függetlenül nem találhatott volna jobb időpontot a publikálásra a Facebook, mint az iPhone 5s illetve 5c telefonok értékesítésének kezdetét. 🙂
Ha telekommunikációs cégnél dolgozol, keresd fel a Facebook kapcsolatodat, és kérj bővebb információkat a rendszerről!
Utána pedig mesélj a tapasztalataidról! 😉