Csütörtökön este életem legjobbját futottam 12 kilométeres távon.
Annyira gyors voltam, és annyira könnyedé ment, hogy amikor hazaértem, elkezdtem méregetni és számolgatni, hogy nem hibázott-e a GPS.
Ma délelőtt ismét a futópálya felé vettem az irányt, úgy voltam vele, megpróbálom megint a „bravúros” teljesítményt.
Körözgettem a pályán egyedül, de már az elején éreztem, hogy valami nem ok. Hiába sikerült újra meg újra erőre kapnom, mindig vissza is esett a teljesítményem, aminek persze könnyen megtaláltam az okát, hiszen fárasztó volt a tegnapi út, melegebb van, süt a nap, stb.
Nyilván mindegyikben volt is igazság, de egyszer történt valami: megjelentek a pályán más futók is.
Ugyanolyan hobbifutók mint, én, nyilván más edzéstervvel, de ugyanazon az útvonalon pár tíz méterrel előttem.
Én pedig meglepődve vettem észre, hogy valahol még is csak van egy kis energia bennem, legalább annyi, hogy arra pár tíz méterre össze tudjam szedni magam, és megelőzzem aki előttem fut, aztán pedig azt, aki őelőtte fut.
Bekerült egy kicsi versenyszellem a képbe, és lám, már nem számított a tegnapi nap és a melegebb idő.
Nem győztem persze le a többi futót, nem is erről szólt a történet, hiszen nem verseny volt, legalább is nem velük versenyeztem, hanem magammal. De az a kicsi energia, amit a versenytársak megjelenése miatt tudtam kipréselni magamból közelebb vitt a hosszú távú céljaim eléréséhez.
A csütörtöki teljesítményemet most nem tudtam hozni, de elég közel kerültem hozzá.
Közben azon gondolkodtam, hogy hasonló dolog történik az üzleti életben is.
Ha egyedül vagy egy piacon, vagy egy médiában, és csak rád figyel a célközönség, nehéz kihozni magadból a maximumot tartósan.
Persze megteszel mindent, de könnyen elkényelmesedik az ember, így a legjobb szándékod ellenére is csökken a kommunikáció, a marketing és a szolgáltatások minősége.
De amint megjelenik egy versenytárs, aki komolyan veszi a dolgot (aki lehet akár sokkal kisebb is, mint Te), felélénkülsz, és könnyebben fogsz tudni jobban teljesíteni.
Mindezt ráadásul úgy, hogy Te nem harcolsz közvetlenül a versenytársad ellen, csak magaddal küzdesz, csak a saját határaidat feszeget. Mint a futásban, legalább is azon a szinten, ahol én vagyok.
Persze az üzleti életben az a gond, hogy nehéz látni azt, hogy a versenytárs hogyan teljesít.
Szinte csak az online felületek némelyike segít abban, hogy össze tudd hasonlítani a saját eredményeidet másokéval.
Google kereső helyezés, Facebook rajongók, YouTube követők, AdWords pozíció, Google+ követők és körök, videómegtekintések és más publikus számok könnyen összehasonlíthatóvá teszik azt, hogy a cégek milyen nyilvános kommunikációt és marketinget végeznek.
Persze fontos, hogy ezek közül sok olyan van, ami önmagában nem teljesítmény, illetve nem tartós teljesítmény, és egyik sem a végső célokról szól, hiszen az a bevétel. De jó jelzéseket adhatnak azzal kapcsolatban, hogy a résztávokat hogyan teljesíted. Legalább is akkor, ha jó célokat figyelsz.
Vannak olyanok ugyanis, amik önmagukban lényegtelenek. Teljesen mindegy, hogy például a Facebook rajongói szám éppen mennyi nálad vagy egy konkurensednél.
A változás aránya és mértéke illetve a rajongói reakciók sokkal fontosabbak, ha a kommunikáció olyan, ami valóban támogatja az üzleti célokat.
De ha azt látod ezeken a számokon, hogy egy versenytársad olyan módszerekkel fejlődik és ér el egyre több embert, ami üzletileg releváns, akkor arra érdemes odafigyelni.
Ilyenkor a publikus számok változása tud adni egy kis ösztönzést, vagy egy kis inspirációt adni Neked is. Erőt tudsz meríteni a konkurenciádból.
Szóval örülj, ha van versenytársad mert segít. Persze a Facebookon direktebb módon is tud segíteni, mert ha tudsz például hirdetést célozni a rajongóira az akár a kiadásaidat is csökkentheti, de ennél jóval többet ér, ha jó konkurenciáid vannak, akik ügyesen végzik a dolgukat, hiszen így segítenek a fejlődésedben.
Nekünk jó versenytársaink vannak.
Vannak persze kóklerek is, de velük nem foglalkozunk.
Viszont vannak olyanok, akik tényleg minőségi munkát végeznek, akik jól kommunikálnak.
Persze sokszor bosszantó, ha valami jobban sikerül nekik, de erről szól az üzlet: elsősorban magunkkal versenyzünk, és ha jól végezzük a dolgunkat, sokkal jobbak lesznek az eredményeink.
Abban pedig, hogy egyre jobbak legyünk sokat segítenek azok a konkurenciák, akikre figyelünk, és akikkel kölcsönösen tanulunk egymástól, akikkel húzzuk egymást fölfelé.
Mindannyiuknak köszönöm, hogy segítenek a fejlődésünkben! 🙂