A Facebook oldalon és az alkalmazásban futtatott nyereményjátékok közötti különbségről írtunk mi is, de készített egy infografikát az Antavo is.
Röviden összefoglalva, ha gyors, elsősorban a rajongóinkat aktivizáló promóciót szeretnénk, akkor Facebook oldalon vagy bejegyzésben futtassuk a promóciót. Ha inkább a rajongó gyűjtés a cél, vagy szeretnénk külső adatbázist is építeni (hírlevél, remarketing, stb.), akkor alkalmazást használjunk.
Van azonban egy óriási hátránya a bejegyzésekben futtatott promócióknak, mégpedig a menedzselés kérdése, hiszen kézzel számolgatni azt, hogy ki lájkolt, vagy szólt hozzá egy bejegyzéshez, főleg akkor, ha több százan, esetleg ezren tették meg… nos nem egy leányálom.
Éppen eddig a kezelés kérdése az oldalon futtatott promóciók ellen szólt. Legalább is eddig.
Szerencsére ez a probléma megoldódni látszik, a Woobox ugyanis kihozott egy olyan ingyenes megoldást, amelyik segít nyomokövetni, hogy egy bejegyzésünkre mennyi lájk vagy hozzászólás érkezik. Ráadásul ezt ingyen tehetjük meg.
Innentől pedig egyszerű a kérdés, valóban gyors lehet a Facebook oldalon futtatni egy promóciót.
A feladatunk mindössze annyi, hogy belépünk a Woobox rendszerébe, kiválasztjuk, hogy melyik oldalunk, posztjából szeretnénk nyertest választani.
A Woobox meg is teszi nekünk azt a szívességet, hogy sorsol egy nyertest, de exportálni is tudjuk a nevezőket.
Hasznos alkalmazás, ha valaki a Facebook oldalán akar nyereményjátékot indítani, mindenképpen érdemes ezt, vagy más hasonló megoldást használni a menedzseléssel kapcsolatos élőmunkák csökkentésére.
Megjegyzés: ezt a cikket a Woobox leírása alapján írtam, a rendszert próbáltam tesztelni, de egyelőre nem ment tökéletesen. Ez remélhetőleg csak az indulásnak „köszönhető”. Próbáljátok ki Ti is, és meséljétek el a tapasztalataitokat!