A Facebook tegnap újraírta a promóciókra vonatkozó szabályokat. A lazításoknak köszönhetően több olyan megoldást használatunk mostantól, amit korábban nem. Nem kell például alkalmazás, és használhatunk bejegyzéseket is a játékban.
Ettől függetlenül az alkalmazásokban futtatott nyereményjátékoknak továbbra is van sok helyen létjogosultsága (sőt!). Ebben a cikkben mutatunk néhány példát, hogy mikor, milyen nyereményjátékot érdemes alkalmazni.
Mikor milyen promóciót használjunk a Facebookon?
Egyszerű, oldalon futtatott promóciókat akkor használj, ha a cél:
- a gyors rajongói aktivitás növelés
- több emberhez eljutni bejegyzésekkel
- ha rövid ideig tart a nyereményjáték
- ha gyorsan szeretnél információkat gyűjteni a piacodról, és ehhez szeretnél ösztönzést adni
- ha az oldaladnak kevés rajongója van (3-5000 rajongónál kevesebb)
- ha nem elsődleges cél a rajongó gyűjtés
Alkalmazás alapú promóciókat akkor használj, ha:
- célzottan és nagyobb arányban szeretnél rajongókat gyűjteni
- szeretnéd az embereket a Facebookon kívül is utolérni
- szeretnéd a játékosokat egyszerűen szegmentálni (pl. remarketing lista, közönségek, FBX hirdetések, stb.)
- egyszerűen szeretnéd kezelni a promócióban résztvevőket és az adataikat
- ha nagyobb a Facebook oldalad (5-10.000 ember fölött), és sok reakcióra számítasz
Példák arra, hogy mit szabad és mit nem
Szabályos promóciók az oldalon:
- Szeretnéd megnyerni a képen látható legó figurát?
Nyomj egy lájkot erre a bejegyzésre 2013.09.01.-ig, mert a lájkolók között sorsolunk?
- Melyik színű termék tetszik?
Írd meg a hozzászólások között, és 5000 forintos kupont nyerhetsz!
- Töltsd fel a reggeli kávét fotóját ennek a posztjainak a hozzászólásai közé, és nyerhetsz egy pizzát, ha pécsi vagy!
Tölts fel egy fotót a kedvenc autódról az oldalunkra 2013.09.05. 14 óráig, regisztrálj a linken, és tesztvezetést nyerhetsz
- Szeretnéd kipróbálni a sárkányrepülést?
Írj egy üzenetet az oldalunkra az e-mail címeddel és a telefonszámoddal, és mi sorsolunk!
(Az adatokat nem fogjuk marketing célra használni.)
- Nyomj egy lájkot a galériánkban annak a bornak a képére, amelyiket szeretnéd megkóstolni!
Jövő hét hétfőn sorsolunk a lájkolók között
- Ott voltál múlt heti rendezvényünkön?
Jelöld rá magad a fotón amelyiken rajta vagy, és nyerhetsz egy könyvet!
Vigyázz, csak azok között sorsolunk, akik a saját fotójukra jelölik be magukat. Ha nem vagy rajta a fotón, és bejelölöd magad, nem vehetsz részt a nyereményjátékban!
Az új szabályok szerint a hasonló játékok mostantól szabályosak, de egyiknél sem szabad elfeledkezni arról, hogy a játékszabályokat (a Facebook felelősségének kizárásával együtt) ki kell írni valahova.
Ez lehet egy weboldal menüpont, amire linkelsz, lehet egy alkalmazás, vagy lehet egy jegyzet is.
Amiket továbbra is tilos:
- Ha nyerni szeretnél, nyomd meg a megosztás gombot!
- Jelöld rá magad a fényképen arra termékre, amit meg szeretnél nyerni!
Vagyis két szempontot kell figyelembe venni, az egyik az, hogy csak a céges felületeket lehet használni, a megosztás privát profilra megy, ami tilos.
A másik pedig az, hogy valós dolgokat kell összekapcsolni, ezért lehet csak olyan fotóra címkézni, amelyiken a személy van rajta.
Amiket továbbra sem praktikus:
- Lájkolj és szólj hozzá, ha nyerni szeretnél!
- Tölts fel egy fotót az oldalunkra, lájkold ezt a bejegyzést és szólj hozzá!
- Küld egy üzenetet az adataiddal és tölts fel egy fotót!
Ezek elvileg nem ütköznek a szabályokba, de a nyomonkövetést megnehezítik. Hiszen hogyan fogod tudni ellenőrizni, hogy mindenki megtett minden lépést?
Ha pedig véletlenül olyan nyer, aki nem tett meg mindent amit kértél és ezt a többiek nem fogják tudni ellenőrizni, akkor a kommunikációval lehetnek problémák.
Mire számíthatsz az új szabályoknak köszönhetően?
A Facebookot el fogják árasztani a bejegyzés alapú promóciók, aminek következtében többet kell majd valószínűleg hirdetni, vagy el kell tudni érni az embereket a Facebookon kívül is. Tehát nem árt, ha megtanulsz hatékonyan hirdetni.
Éppen ezért fontos, hogy az egyszerű oldalon futtatott promóciók mellett futtass olyanokat is, amik alkalmazásban vannak, és segítik építeni azt az adatbázist, amit a Facebookon kívül is el tudsz érni.
Komoly versenyelőnyt fog jelenteni, ha a Facebookon kívül is lesz elérhetőséged az emberekhez, mindenképpen kezdj el adatbázist építeni a rajongóidból, ha eddig ezt nem tetted meg!
Kipróbáltad már az új promóciós szabályokat a gyakorlatban?
Vagy láttál olyan nyereményjátékot ami tetszett?
Oszd meg velünk a hozzászólások között