Az új Facebook link hirdetéseknél jelentősen megnő a képméret

Facebook hirdetések: a link az új kép

Az új Facebook link hirdetéseknél jelentősen megnő a képméret
Az új Facebook link hirdetéseknél jelentősen megnő a képméret

Múlt héten írtam egy rövid összefoglalót a Facebook új hirdetési megoldásairól, amik szeptember 10. után fognak életbe lépni, sőt egy infografika is segíti az eligazodást az új képméretek között.

Egy dolgot azonban szeretnék kiemelni, ez pedig a képek és a linkek viszonya.

Eddig ha forgalmat akartunk terelni, akkor tulajdonképpen két lehetőségünk volt:

1. beraktunk egy linket, amihez a Facebook behúzott egy képet. Ilyenkor a kép és a szöveg is a weboldalra mutatott, de a kép viszonylag kicsi volt, először 90×90, később 154 x 154.
Ennek a formátumnak Facebook hirdetéseknél „Page post link ad” a neve.

2. feltöltöttünk egy nagy képet, aminek a leírásába egy link került.
Ilyenkor a kép mérete kb. 400×300 pixel méretű volt, tehát jó látványos volt a végeredmény, de ha valaki rákattintott a képre, az csak megnyílt nagy méretben, a kép leírásában meg kellett keresni a linket.
Az ilyen Facebook hirdetéseknek „Page post photo ad” a neve.

Az egyik oldalon tehát ott volt a nagyobb forgalom terelő erő, a másikon a nagy képnek köszönhető erős megjelenés.
A új hirdetési megoldásokkal azonban ez megváltozik, ugyanis a linkek képmérete jelentősen nő: a korábbi 154×154 pixel helyett 400×209 pixel lesz az asztali böngésző hírfolyamában 560 x 292 pixel a mobil hírfolyamában a linkeknél megjelenő kép.

Képméret a link típusú bejegyzés hirdetésnél 2013 szeptember 10. előtt és után.
Képméret a link típusú bejegyzés hirdetésnél 2013 szeptember 10. előtt és után.

Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy minimum három és félszeres lett a méretnövekedés a linkeknél megjelenő képek esetén, vagyis egy olyan megoldást kapunk, ami elvileg a korábbi két előnyt is egyesíti.
Persze más kérdés, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusban (Edge Rank) milyen súlyozást kapnak ezek az elemek, de az biztos, hogy egy jó kép, ami a linket támogatja több ember számára lesz észrevehető, aminek hatására több kattintásra számíthatunk.

Ami még szintén nem tiszta, hogy ha nem hirdetünk, hanem csak sima linekt osztunk meg, akkor is növekedni fog-e a méret, de eddig így volt általában, reméljük a változások a sima linkek esetén is érvényesülni fognak, illetve abban is bízok, hogy ezek a változások az új hírfolyam széleskörű bevezetését is jelentik egy lépésben.

Összefoglalva: izzítsátok hát a fényképezőket és a Photoshopot, szeptember 10-től használjatok szép nagy képeket a linkeknél is! 😉

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük