Az egyik leggyakoribb kérdés, ami előkerül a Facebook kommunikációval kapcsolatban, hogy milyen gyakran posztoljunk.
A kérdés gyakorisága ellenére azt mondhatjuk, nincs tökéletes válasz, általános válasz pedig végképp nincsen.
Ökölszabály persze van: naponta minimum egyet.
De közben vannak oldalak, amik naponta 10-15 bejegyzést írnak, és vannak olyanok, amik hetente kettő-három poszttal megelégednek.
Nincs tehát olyan, amit egy az egybe át lehet venni, lehet viszont remekül tesztelni.
Bemutatok erre egy lehetőséget, amit az elmúlt hetekben csináltunk végig a Facebook oldalunkon.
Facebook poszt gyakoriság teszt
Teszt következik tehát, aminél az első lépés az, hogy tudjuk, mit akarunk tesztelni.
Mik lesznek a mutatók, amiket mérni fogunk? mit hasonlítunk össze mivel, stb.
Mi két hét adatait néztük egymáshoz képest hétfőtől vasárnapig, és a következő mutatószámokat figyeltük:
- elérés
- aktivitás
- forgalom terelés a weboldalra
- negatív visszajelzések
- rajongói szám növekedés
Nagyjából ezt is tartottuk a fontossági sorrendnek ebben az esetben, de persze ez mindenkinek más. Hiszen egy webáruház Facebook kommunikációjánál a különböző konverziók változása lett volna az első helyen.
Fontos az is, ha kommunikáció gyakoriságot tesztelünk, hogy a kommunikáció típusára, az időbeli elosztásra és a tartalmi összeállításra is figyelni kell.
Vagyis ne legyen az egyik héten a téma nagyon eltérő a másiktól, még ha a mennyiség más is.
A másik amire figyelni kell, hogy az elosztás milyen lesz.
Ez egyébként érdekes döntési pont, mert ha arra vagy kíváncsi, általában mennyire lehet növelni a posztokat, akkor nagyjából egyenletesen oszd el őket.
Ha viszont egy napszakot akarsz tesztelni, értelemszerűen inkább arra fokuszálj.
Nálunk egyszerű volt a kérdés.
Az elérés ingadozás után volt egy olyan feltételezésünk, hogy a kevesebb bejegyzést jobban díjazza a Facebook.
Viszont az összes elérésünk elég alacsonyan maradhat így.
Kérdés az, hogy a növeljük a posztok darabszámát, akkor hogyan alakul az egyes posztok elérése, vajon kevesebb lesz-e? Illetve az is fontos kérdés, hogy a negatív visszajelzésekben mit tapasztalunk. Többen fognak minket utálni azért, mert gyakrabban találkoznak a posztjainkkal?
Az eredmények
Az alap héthez képest 17-ről 28-ra emeltük a heti bejegyzésszámot, ami azt jelenti, hogy a napi átlagos 2,4 alkalom helyett napi 4 alkalommal volt lehetőség találkozni a posztokkal.
Nem futott semmilyen reklám, és semmi különleges akció, ráadásul még az időjárás is hasonlóan meleg volt, bár a teszt héten melegebb volt, mint a bázis héten :-).
(Tudom egyébként, hogy kétszer egy hét teszt nem nevezhető tökéletesnek, majd még tesztelünk, de kiindulásnak és a példa kedvéért nem olyan rossz.)
A számok alapján az látszik, hogy az átlagos elérés csökkenésétől való félelem alaptalan volt, hiszen az egyes bejegyzések elérési átlaga is nőtt, de még jobban nőtt az összes elérés.
Minden egyéb pontban javulás volt, egyedül az új rajongó gyűjtés volt kevesebb.
Ami persze nem szerencsés, de ez sokkal inkább az egyes posztok tematikájához volt köthető.
Külön jó, hogy annak ellenére, hogy a posztok száma nőtt, a negatív visszajelzések száma csökkent
Esetünkben a válasz tehát egyértelmű: ilyen tematika mentén lehet tovább növelni a bejegyzéseket valószínűleg tartósan is.
A kulcs persze itt a „mi esetünkben” szókapcsolat. Ugyanis minden oldalnál ez más, ezért érdemes ilyen teszteket csinálni, és figyelni az eredményeket a Facebook statisztikában és a Google Analyticsben.
Arra a kérdésre, hogy lehet-e még tovább menni, és még több posztot publikálni, megint az a válasz, hogy tesztelni kell.
Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a bejegyzéseket megírni időbe kerül. Éppen ezért, ha az derül ki egy ilyen tesztből, hogy vevő a célközönség mondjuk kétszer annyi posztra, akkor azt is mérlegelni, kell, hogyan fogjuk azt plusz időt előteremteni?
Összefoglalva azt javaslom, hogy bátran kísérletezzetek több bejegyzéssel, lehet, hogy ki fog derülni nálatok is, hogy nyugodtan lehet naponta 4-5-6 vagy akár több bejegyzést is írni, mert nem káros, hanem inkább pozitív hatása lesz! 🙂