Két hete eltévedtem futás közben.
Mostanában ugyanis az a szokásom, hogy a Budai-hegyekben futok, bent az erdőben, turistautakon, erdei csapásokon.
Nagyon érdekes így „kirándulni”, de nem árt hozzá a helyismeret.
Két hete még egyáltalán nem ismertem a környéket, és a futás közben máshol értem ki az erdőből, mint ahogy szerettem volna, aminek az lett a következménye, hogy a tervezett 16-17 kilométer helyett 23-at kellett futnom ahhoz, hogy hazaérjek.
Ugyan örültem annak, hogy le tudok ismét futni egy félmaratont, de a nem tervezett táv teljesen kimerített, így a „váratlan sikert” egész hétvégén pihennem kellett.
Az jutott az eszembe, ahogy küszködtem az utolsó kilométereken (ekkor már rettenetesen fáradtan vonszoltam magam), hogy az ilyen nem várt eredmény a marketingben is előfordul.
Például jobban sikerül egy kampány, mint „kellene”, ez meglepi a céget, ami kellemetlenséghez vezet. Előfordulhat, hogy a több megrendelés miatt csúszik a szállítás, elégedetlenek a vevők akikben negatív kép alakul ki.
Ha pedig a vártnál rosszabbul sikerül valami, akkor több pénz megy el vagy kevesebb jön be, ez sem jó.
Igazából ilyen mindenkivel előfordulhat, főleg, ha tervezés nélkül, kalandozás-szerűen csinálja a marketinget.
Mint én azt a bizonyos futást két hete.
De alapvetően nem olyan nagy baj egy-egy rosszul sikerült kampány, ha a cég rugalmas tud maradni és ha a végén ki tudja értékelni, hogyan kellett volna máshogy csinálni.
Ha megvan egy cégben a nyitottság, a rugalmasság, és a potenciál, hogy kísérletezzen, kipróbáljon új dolgokat, tanuljon belőlük, majd újra próbálkozzon, akkor már a következő kampány is sokkal jobb lehet, és a nagyobb célok elérésére is nagyobb az esély.
Olyankor egy-egy nem tervezetten lezajló kampány nagyon komoly, megfizethetetlen tapasztalatokat jelent, ezért érdemes kísérletezni, kipróbálni új utakat, új lehetőségeket.
Tegnap is elmentem futni a Budai hegyekbe.
De előtte többször tanulmányoztam a térképeket, átnéztem a múltkori útvonalamat az iPhone alkalmazásban, ami rögzítette, és felkészültem energia utánpótlással is
…és megint eltévedtem. 🙂
Ráadásul többet futottam egy kicsivel, mint terveztem, és a múltkorinál is többet 2 kilométerrel, de erre már felkészültem. Így a hosszabb út és idő ellenére mégsem voltam annyira kimerülve, mint két hete.
Amikor pedig célba értem, jól éreztem magam, fel voltam dobva, és feltöltődtem energiával.
Jöhet a következő futás (vagy a következő kampány)! 🙂