A promote post sikerén felbátorodva újabb egyszerűsített hirdetési megoldást indított útjára a Facebook, amiről pár hónapja már írtam, de most kezdik szélesebb körben is bevezetni.
A promote page hirdetést a borító fotód fölött az admin panel bal alsó sarkában lehet elindítani.
Ezen a felületen csak egy választási lehetőség van: a költségkeretet tudod beállítani. Ha rákattintasz a Promote Page gombra, bejön egy újabb felület, ahol még pár apróságon tudsz változtatni. Be tudod állítani, hogy:
- mi legyen a költségkeret,
- milyen közönségnek jelenjen meg,
- melyik hirdetési fiókodban fusson,
- és azt, hogy milyen pénznemben fizetsz, de ezt csak az első alkalommal.
A promote post-hoz hasonlóan a célzási lehetőségek itt is korlátozottak:
- Emberek az országban
- Emberek a régióban
- Emberek a város közelében
Ami azt is jelenti egyben, hogy csak olyan oldalakat lehet ezzel a fajta promócióval népszerűsíteni, amikhez van (földrajzi) cím beállítva. Ha nincsen cím beállítva, ez a hirdetési típus nem érhető el, ahogy akkor sem, ha nincs az oldalnak logója.
Vagyis olyan oldalakhoz, amik általánosak, és nem köthetők helyhez, nem alkalmazható ez a megoldás.
A célzás, a költségkeret beállítása és a hirdetés elindítás után két dolog változik.
Egyrészt az admin panelen látunk egy rövid statisztikát, másrészt a hirdetés kezelőben létrejön egy új kampány három hirdetéssel:
- hirdetés ami a választott földrajzi célzásnak megjelenik és az asztali hirdetési felületein a Facebooknak
- hirdetés ami a választott földrajzi célzással, ami a mobil hírfolyamban jelenik meg
- szponzorált történet, ami a választott földrajzi célzással jelenik meg a hírfolyamban
Természetesen mindegyik hirdetés azoknak jelenik meg, akik még nem lájkolták az oldalunkat.
A fizetés a Promote Page hirdetési típusnál nem átkattintási alapon megy.
Napi költségkeretet tudunk beállítani, amit oCPM alapn költ el, vagyis minden 1000 megjelenésért fizetünk, de olyan embereknek igyekszik megmutatni a hirdetést, akik hajlandóak lájkolni.
A hirdetés kinézetét korlátozottan tudod befolyásolni, ugyanis a kép az oldalad logója lesz, a Cégről röviden / Company overview blokk első fele. Vagyis ha más szöveget akarsz, ezt kell megváltoztatnod.
A Promote Page leállítása történhet a hirdetés kezelőből is, de az admin panelen a ceruzára kattintva is szüneteltetheted ezt a hirdetést.
A Facebookon itt és itt olvashattok részletesebben erről a hirdetési típusról.
Hova lettek a rajongók?
Szemfülesebbek már észrevették, hogy az új hirdetés típus létrehozófelülete és a statisztika ott jelenik meg, ahol korábban az utolsó rajongókat láthattuk.
Ezt a listát ezentúl is el lehet érni, de ehhez kicsit többet kell kattintani.
Ismét egy egyszerű és gyorsan kezelhető hirdetési megoldást kaptunk a Facebooktól, aminek az eredményeiről majd be fogunk számolni.
Mindenesetre az érdekes, hogy a Facebook oldalak admin paneljén lassan több a hirdetéssel kapcsolatos felület, mint a többi.
Szinte hirdetőgép lett az oldalunk.
Ha többet szeretnél tudni erről a hirdetésről, vagy általában a hirdetésekkel elérhető eredményekről, gyere el a Közösségi konditerem Facebook hirdetések tréningjeire!
Neked hogy tetszik, ki fogod próbálni?