Érdekes megfigyelni, ahogy a nagymamák és a dédmamák versenyeznek egy két és fél hónapos baba figyelméért.
Szinte esettanulmány, ami nagyon könnyen párhuzamba állítható a közösségi kommunikációval is, hiszen ott is ez történik: a figyelmünkért versenyeznek az ismerőseink és a cégek, akiket követünk.
Ahogy ezt láttam jutott eszembe, hogy nézzük meg mit lehet tanulni az ilyen helyzetekből, nem elfelejtve egyik barátom szójárását, aki mindig azt mondta a kisfiára, hogy „hem hülye, csak kicsi”.
A célcsoportoddal is ugyanez a helyzet a Facebookon: nem hülyékből áll, de sokszor más célból, és máshogy használják az online csatornákat, mint ahogy Te, vagy ahogy Te szeretnéd. 🙂
7 dolog, amit a két és fél hónapos fiamtól tanulhatunk a közösségi kommunikációról
1. A kisbaba általában arra figyel, aki feltűnőbb ruhában van.
A piros póló sokszor könnyen legyőzi a fehér ingeket, még ha azok elegánsabbak is.
Legyenek a Te üzeneteid is látványosak és színesek!
2. Aki beszél, arra könnyebben felfigyel egy kisgyerek is
Hallgatni arany, tartja a mondás, de ahogy egy kisbaba figyelmét is ritkán köti le a csöndes szemlélő, a közösségi kommunikációban is elviszik az emberek figyelmét azok a cégek, akik rendszeresen kommunikálnak.
3. Az kap nagyobb figyelmet, aki a baba nyelvén, a baba stílusában kommunikál
Igen, nevetséges a gügyögés, és furcsák az eltúlzott gesztusok, de egy babának ez bejön.
Ha a követőidnek kommunikálsz akkor is több sikerre számíthatsz, ha úgy szólsz hozzájuk amit könnyen megértenek és amit szeretnek.
Persze fontos, hogy ez összeegyeztethető legyen a céged imidzsével is.
4. A gyerekeket ritkán érdekli a differenciálszámítás, és ezt nem is leplezik
Viszont egy színes játékra könnyebben odafigyelnek.
Ha mindenáron matematikát szeretnél mutatni egy kisgyereknek, írd rá a képletet a színes bohóc fenekére!
Persze ez nem jelenti, hogy meg is tanulja, de így legalább megnézi. 🙂
A közösségi kommunikációban is meg kell tudni tanulni tanítani, és ki kell találni, hogyan mutass be dolgokat érdekesen.
Sokszor segít, ha emészthetőbb formába csomagolod az amúgy száraz anyagot.
Szerinted én miért írok most kisbabákról? 🙂
5. A szülei hangjára jobban odafigyel a baba egy tömegben
Ami érthető, hiszen velük van nap-mint nap, tőlük kap ételt, ők gondoskodnak róla.
Te ott vagy állandóan a közösséged szeme előtt? Gondoskodsz róluk? Segítesz nekik?
Ha igen, szívesebben fognak figyelni rád.
6. Ha egy baba éhes, nehéz elterelni a figyelmét
Először etesd meg, és utána játssz vele (de vigyázz a ruhádra! 😉 ).
Lefordítva közösségi kommunikációra: egyrészről oldd meg a problémát, válaszolj a kérdésre, másrészről pedig kövesd a trendeket, mert könnyebben szerzel figyelmet, ha azzal foglalkozol ami éppen érdekli a közösséged!
7. Az újdonság varázsa fontos, de nem tart örökké
Ha egy új, színes játék, könyv, ruha kerül a baba látóterébe, ha egy új ember kezd el beszélni hozzá, az egy darabig könnyen leköti, de ez hem mindig tart sokáig.
Ez ahhoz hasonlít, mint amikor megszerzel egy új rajongót, aki egy idő után kevesebbet reagál az üzeneteidre, aztán egyszer végleg elveszted őt.
Ez természetes folyamat. Ezért fontos az, amiről a többi pontban volt szó: a folyamatosság, a gondoskodás, a játékos tanítás, a látványos megjelenés és a megfelelő kommunikációs stílus megtalálása és kialakítása, de ehhez hozzájön a kihagyhatatlan változatosság is.
Látod a párhuzamot?
Sokszor egy kisgyerek figyelmét ugyanolyan nehéz felkelteni vagy éppen megtartani, mint egy online közösségét. 🙂
Elérni a célodat pedig szintén nem egyszerű.
Nekem most sikerült, ezért meg is köszönöm a kisfiamnak, hogy éppen csöndben van, amíg írom ezt a cikket, és hogy hozzásegített ezekhez a tapasztalatokhoz! 🙂
Kép forrása