A Kenshoo Social által készített kutatásból megismerhetjük, hogy mi változott a Facebook mobilhirdetések piacán, milyen teljesítménnyel jelennek meg. A kutatás 2012. novemberi és decemberi adatokra épül, amikor is több mint 2 millió Facebook hirdetésre kattintottak és ezek konverziót is produkáltak.
Pénzügyi szolgáltatások, software-ek, játékok, szórakozás és utazás… minden területet figyelembe vettek. A lényeg, hogy a középpontban a telefonok, és a tabletek állnak.
Mobil vagy PC
Facebook hirdetések célzása esetén már 20,3 % mobilra célzott, míg a közel 80 %-a hirdetéseknek továbbra is a hagyományos személyi számítógépet használók felé céloz.
A költségek…
A hirdetésekre történő kattintás költsége értelemszerűen a mobilhirdetéseknél még magasabb, de ha még jobban elterjed ezeknek az eszközöknek a jelentősége, akkor már igazán versenyben lesz az asztali számítógépekkel.
Mit is jelent ez a költség?
Az átkattintási költség átlagosan 0,81 dollár, de a mobilhirdetések esetén 1,38 dollár.
Android vs. iOs
Ha mobilkészülékekről van szó, fontos szót ejteni az operációs rendszerről is. A két nagy versenytársat összehasonlítva elmondhatjuk, hogy az Apple uralja a tablet piacot, 97%: 3% az Apple javára. Viszont a mobilok piacán az Android nyújt több lehetőséget, így ott ő a nyerő, 71 %-kal.
Ezek az adatok az amerikai piacra jellemzőek, de hamarosan nálunk is bekövetkeznek, ami késik, nem múlik. Addig is, olvass már tanácsot arról, hogy mikor NE hirdess mobilra! Kattints ide!