A Facebook beismert egy komoly hibát, ami a saját statisztikai rendszerét érintette.
Részletesen nem írom le, itt elolvashatod.
Viszont ennek kapcsán újra felmerült a beszélgetések során, hogy melyik Facebook mérő számot hogyan lehet értelmezni. Ebben próbálok kicsit segíteni.
A hírfolyam az újságos stand
Gondolj úgy a hírfolyamodra, mint egy újságos standra!
Ahogy elmész mellette, látod a sok különböző újság címlapját hosszú tömött sorokban.
A példánkban az újságok a bejegyzések, amiket az ismerőseid, az események, az oldalak, vagy akár az alkalmazások jelenítenek meg a hírfolyamodban.
Azok a bejegyzések, amiket Te meglátsz elérnek téged.
Mindenki aki elsétál az újságos stand előtt, vagyis elvileg lát egy újságot, újabb elérést jelent.
Vagyis egy újság 20 embert ér el, ha 20-an sétálnak el előtte.
Ez a Reach, az elérés.
Ha leveszel egy, elkezded nézegetni, és megmutatod az egyik cikket az ismerősödnek, akivel közösen vásároltok, akkor Te beszélsz a cikkről, ez a Talking about.
De a Talking aboutba tartozik az is, ha a cikkről, vagy az újságról utána az ismerősöd fog később beszélni például ha hazaért.
Ha az újságot átlapozod (attól függetlenül, hogy megmutatod-e az ismerősödnek, vagy később beszélsz róla), aztán visszarakod, akkor Te már egy engaged user vagy. Vagyis egy olyan ember, akire valamilyen szinten hatást gyakorolt az újság, hiszen Te már részt vettél a folyamatban valamilyen szinten.
Ha eljutottál odáig, hogy megveszed az újságot, akkor az lesz a Like.
A Like is egy olyan szám, ami belekerül a Talking Aboutba, mert látja az ismerősöd, akivel vásárolsz, látja a pénztáros, és egy csomó ismeretlen ember is.
De itt még nincs vége a mérésnek.
Otthon részletesen elolvasod az újságot, és úgy döntesz ez Neked tetszik, ezért előfizetsz rá.
Vagy az újságban található cikknek köszönhetően megvásárolsz egy terméket, elmész egy koncertre, stb.
Ez a konverzió.
Ez a legértékesebb az egész folyamatban.
A többi mérőszám azt a célt szolgálja, hogy a konverzió minél nagyobb legyen.
Ezért kell távolságtartással kezelni a talking about és a like értékeket, hiszen önmagukban megtévesztőek.
Persze, mint minden hasonlat, ez is megtévesztő, de remélem kicsit segít az értelmezésben.
Ha szerinted nem elég jó, írj jobb hasonlatot! 😉