Sokan azt gondolják, milyen egyszerű Facebook oldalt menedzselni.
De aki komolyan kezel egy vagy több oldalt, tudja, hogy az adminok élete nem csak játék és mese.
Erre írt a Postplanner egy cikket, 7 olyan dologgal, ami a rossz Facebook oldal adminokat jellemzi. Ezeket használtuk a cikkünkhöz ötletadónak.
Mikor nem vagy jó admin? Lássuk a listát!
1. Soha nem válaszolsz a hozzászólásokra és a bejegyzésekre
Ökölszabály, hogy minden hozzászólásra, bejegyzésre és üzenetre, amit a rajongók írnak az oldalra 24 órán belül válaszolni kell.
Ha ezt nem teszed meg, csalódni fognak a rajongók.
2. Csak akkor írsz bejegyzést, amikor kedved van hozzá
Bejegyzést írni melós.
A sok, fontos munka mellet még ezzel is foglalkozni… Néha fut, néha viszont kell hozzá lelki erő.
Szóval ha tetszik, ha nem, meg kell oldani, hogy írj bejegyzést minden nap.
Sőt, ha lehet akkor naponta többet.
Szerencsére nem kell mindig ott ülni, hiszen be is tudjuk ütemezni a bejegyzéseket.
3. Soha nem válaszolsz név szerint a rajongóknak
Válaszolni kell, az ok, de érdemes úgy válaszolni, hogy a válaszodban szerepel a rajongónak a neve.
Sőt, ha @ jellel kezded írni a rajongó nevét, akkor a névből címke lesz, ami jelzés a rajongónak, hogy jöjjön vissza a bejegyzéshez. Ha így válaszolsz, nem csak személyesebbek lesznek a válaszaid, de fel is tudod pörgetni a kommunikációt.
Még egy tipp: ha @ jelet használsz, megjelenik az egész név, de abból nyugodtan töröld ki a vezetéknevet, a keresztnév még link, illetve címke marad!
4. Csak értékesítő bejegyzéseket írsz
Remélem ezt nem kell túl ragozni.
Ha csak tukmálást látnak egy oldaltól a rajongók, utálni fogják.
Ezért nem szabad csak tukmálni.
Először adni kell a kommunikációval.
Élményt, szórakozást, információt, és ezek után szabad csak értékesíteni.
10-ből egy, esetleg 2 még belefér. Témától függ.
Persze az, hogy nem szabad értékesíteni, nem jelenti azt, hogy nem beszélhetsz a termékedről. De ne értékesíts mindig, minden áron!
5. Csak vicceket és mémeket osztasz meg
Kell a humor a Facebook oldalakra, ez nem kérdés.
De csak mértékkel.
Ha elkezdesz szórakoztató bejegyzéseket írni, rájössz, hogy ezzel mennyire lehet növelni az aktivitást, sőt még rajongókat is lehet szerezni.
Viszont az így szerzett rajongók nem a céged miatt, nem a termékeid miatt jönnek. Hanem a viccek miatt.
Ha csak nem vagy a Dumaszínház, akkor belőlük nem lesz elég üzlet.
6. Állásfoglalás politikai témában
Ezzel kapcsolatban sokan vitatkoznak, hiszen ha erős véleményed van, az segítheti a kommunikációd, mert akik egyetértenek veled, azokkal erősödik a kapcsolat.
Ennek ellenére, én egyetértek az eredeti cikk írójával, a politikai tartalommal óvatosan érdemes bánni az esetek nagy részében. Bár fontos itt különbséget tenni.
Ha Te könyvelő vagy, akkor például kell, hogy beszélj a gazdasági változásokról és a hatásaikról.
De pártot minősíteni, nem biztos, hogy megéri.
Ehhez hasonlóak az aktuálisan felkapott erős érzelmi töltetű témák kommunikációja.
Tüntetések, celeb botrányok, etnikai témák, rendőrségi ügyek… volt belőlük jó pár az elmúlt időben.
Az ilyennek is érdemes vigyázni a kommunikációban.
Nehéz sokszor megállni azt, hogy erősen állást foglaljunk, de ha ezt megtesszük, az sokszor visszaüthet.
7. Ha soha nem nézed a statisztikádat
Ha fogyni akarsz, hogyan tudod ellenőrizni, az eredményeket?
Ha nézed a mérleget!
Nem nagy felismerés, de még is: sokan egyáltalán nem követik a Facebook oldaluk vagy a weboldaluk statisztikáját.
De hogyan lehet így megtudni, hogy melyik bejegyzés típus jó Neked?
Honnan fogod tudni, hogy mikor érdemes posztolni?
Szánd rá az időt, hogy hetente (max. két hetente) átfusd legalább a fő számokat, és a következő időszakban posztolj ezek alapján!
Szóval, Te milyen admin vagy?
Remélem a felsorolt hibákat nem követed el (túl sűrűn)!
De biztos vannak még olyan hibák, amik ártanak az oldalnak!
Írjátok meg nekünk, hogy szerintetek mi a különbség a jó admin és a béna admin között?