Csodálkozol rajta, hogy a majdnem négy és fél millió magyar Facebook felhasználó ellenére miért nem lájkolják a Facebook oldaladat? Találtam egy különleges stílusú, de elgondolkodtató cikket, ami összegyűjtötte a legfőbb okait, ami gátja lehet annak, hogy valaki a rajongód legyen.
Következzen tehát a 8 ok, amik közül az első kettő talán nem a legfontosabb, de tény, hogy ezekre is érdemes figyelni, a többi pedig mindenképpen olyan, amit nem szabad megtenned, ha komolyan gondolod az üzleti jelenlétet a Facebookon!
1. A borító fotód nem tartja be a szabályokat
A Facebook borító fotóra elég sok szabály vonatkozik: nem lehet rajta cm, telefonszám, webcím, sőt, január 15-e óta 20%-nál több szöveg sem.
Akik értenek a Facebook szabályaihoz, azokat irritálhatják azok az oldalak, amik nem tartják be a szabályokat.
2. Az oldaladon olyan versenyek vagy játékok futnak, amik nem felelnek meg a Facebook szabályainak
„Akik lájkolják a bejegyzést azok között kisorsoljuk…”
„Oszd meg és nyerhetsz…”
„A hozzászólók között sorsolunk…”
Ismerősek, az ilyen promóciók mind szabálytalanok, ezek sok embernek szúrják a szemét, és ha ilyeneket használsz, az az oldaladba is kerülhet. Tartsd be inkább a szabályokat!
3. Soha nem posztolsz
Az előnye a Facebook jelenlétnek, hogy kapcsolatot építhetsz ki a vevőiddel és a céged iránt érdeklődőkkel.
De ha soha nem kommunikálsz, erre esély sincs.
Ha arra kérsz, hogy lájkoljam az oldalad, megnézem, és azt látom, hogy hetek óta nincs rajta semmi tartalom, akkor miért lájkolnám?
4. A tartalmadnak semmi köze az iparágadhoz
Ha valaki lájkolja a céged Facebook oldalát, azért teszi, hogy többet tudjon meg a cégedről, vagy az iparágadról a Te tálalásodban.
Ha csak cicás képeket, általános ösztönző idézeteket, vicceket látok az oldaladon és semmi olyat ami a szakmádba vág, nem foglak lájkolni.
5. Lájkolod az oldalad de csak azért, hogy lájkot cseréljek veled
Facebook oldal üzemeltetőként előfordul, hogy lájkolok más oldalakat, ha azok érdekesek és hasznosak. Előfordul, hogy ez kölcsönös, ha a másik oldal adminját is érdekli az én oldalam.
De ha valaki beír az oldalamra, hogy lájkoljam az oldalát azért, mert ő is lájkolta az enyémet, nem fogom ezt megtenni csak azért, hogy bármi áron növeljem a rajongói számot.
6. Az oldalad linkjét posztolod az oldalamra engedélyem nélkül
Ez az előző ponthoz hasonló, és gyakran megtörténik, hogy egy bejegyzés kommentjébe berakja valaki a linkjét. Hidd el, az ilyen hozzászólások hamar spamként végzik
7. Az oldaladon minden poszt az értékesítésről szól
Megértem, ha el akarsz adni valamit, mindenki pénzből él, és ezért vagyunk jelen a közösségi médiában is igaz?
De a közösségi média a kapcsolat építésről is szól. Az emberek a kapcsolatok miatt vannak itt, nem pedig azért, hogy valaki csak és kizárólag értékesítsen nekik. Tanuld meg Te is a helyes arányt.
10 üzenetből egy vagy max. 2 lehet értékesítő, a többi legyen hasznos és érdekes a rajongóidnak!
8. A bejegyzéseidben sok a helyesírási hiba (tudom pont én mondom… 😉 )
Próbálj meg helyesen írni, sokakat zavarnak a helyesírási vagy éppen a fogalmazási hibák.
Ráadásul ezek nem is néznek ki professzionálisan.
Nyolc egyszerű ok, amik között ott lehetnek azok is, amiért a Te oldaladat nem lájkolják. De persze minden ember más, lehet, Te más okokból nem lájkolsz egy oldalt. Írd meg őket a hozzászólások között!