A különböző promóciós kampányok, nyereményjátékok a Facebookon nagyon hatékonyak tudnak lenni.
Sok új rajongót hozhatnak és jól aktivizálhatják a régi tagokat is. Ha jó a megvalósítás.
De mi van ha nem? Ugyanis egy kampány sok ponton elbukhat. Erre szedett össze egy 12-es listát Szabó Zsuzsa az Antavo marketingese a Socialmouths oldalán, ami amit kiegészítettem még pár fontos dologgal.
1. A fődíj nem elég nagy, nem elég vonzó a célcsoportnak.
2. A fődíj túl nagy, ezért nem hiszik el az emberek, hogy van esélyük megnyerni.
3. Trendi kütyüt – például egy iPad-et, iPhone-t, Samsung Galaxy-t – adni egy promócióban kockázatos, mert nagyon sok átverés volt már ilyenekkel, ezért nehéz megteremteni a hitelességet. Tippek nyeremény választáshoz itt.
4. A stock fotók hiteltelené tehetik a promóciót, főleg a sokat használt olcsó darabok, hiszen a játékosok már ismerik őket, lehet, hogy látták más cégnél, ezért megkérdőjelezhetik az egész promóció valódiságát.
5. Publicitást kérsz a nyertestől, vagy akár a résztvevőktől.
Sok területen ez egyszerűen nem működik. Sokan nem szeretnék megosztani az ismerőseikkel, hogy narancsbőrük van, vagy azt, hogy fogyni szeretnének. Ez túl nagy ár a részvételért vagy a nyereményért.
6. A promóció túl sokáig tart.
Ha ugyanaz a játék túl sokáig fut, akkor az káros lehet.
Persze ez sok mindentől függ. Az eredeti cikk 5-9 napot ír az egyszerű nyereményjátékokra, 14-20 napot a szavazós versenyekre. Ennél lehet hosszabb is a promóció szerintem, de 3 hónapig egy nyereményért regisztráltatni az embereket biztos nem szerencsés.
7. Az emberek nem tudják, hogyan vehetnek részt a nyereményjátékban.
Hiányzik a megfelelő ösztönzés, vagy nem tiszta a leírás, esetleg nem jó a design.
8. Túl sokáig tart a regisztráció, mert túl sok adatot kell megadni. Ilyet csak nagyon csábító nyereményeknél szabad megtenni.
9. Ha hibaüzenetet kapnak az emberek, feladják a próbálkozást.
Lehet, hogy tényleg hülyeséget csináltak, de Neked az a dolgod, hogy olyan folyamatot és felületet készíts, ahol nem lehet hibázni.
10. Földrajzi területhez kötött a nevezés, viszont a hirdetés nem korlátozódik arra.
11. A részvételi feltételek túl bonyolultak, vagy nem adnak elég tájékoztatást.
12. Egyéb nemvárt tényezők, mint például szerver leállás vagy rossz beállítás a promóciós alkalmazást futtató rendszeren, vagy a visszaigazolást kérő e-mailről elvonja a figyelmet egy másik látványosabb levél, és végül nem erősíti meg a feliratkozását.
Eddig tartott az eredeti 12-es lista, az utolsó egyéb ponton kívül azért van még pár dolog, ami a tapasztalatunk szerint problémát jelenthet:
+1. Mobilon nem lehet, nevezni, de mobilon is hirdetsz.
+2. Nem kap elég támogatást a promóció. Nincs például reklám semmilyen felületen, nincs kommunikációs támogatás, vagy unalmas a kommunikáció a nyereményjáték körül. Így nincs esély arra, hogy beinduljon.
+3. Ha nincsenek betartva a szabályok. Például nincs kampány alkalmazás vagy más helyen sérülnek a Facebook promóciós szabályai, vagy ha nincs megfelelő adatkezelési szabályzat, esetleg rossz a kampány alkalmazás.
Ezekre mindenképpen figyelj oda, ha valamilyen promóciót tervezel a Facebookon!
Neked milyen tapasztalatod van?
Ha valamit kihagytunk, írd meg a kommentek között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet, hogy eljusson ismerőseidhez is!