A rajongó gyűjtés nem elég, sőt néha egyáltalán nem cél.
Ugyanis sokszor fontosabb, hogy a Facebook segítségével egy cég egy sokkal fontosabb kapcsolódási pontot szerezz meg a lehetséges ügyfélhez: az e-mail címét.
A rajongó gyűjtés költségét bemutató cikk után most következzen egy olyan, ahol azt mutatom be, hogy egy cég két különböző hirdetési rendszerben milyen eredményeket ért el.
Egy e-mail cím ára
Az iparág egészségügy, a cél pedig az, hogy a célcsoport köréből minél több e-mail címet szerezzünk meg, ezért mindegyik hirdetési rendszerben több különböző módszerrel céloztuk a hirdetéseket.
A hirdetések céloldala egy landing page, ahol nyereményjáték fogadta a látogatókat.
Nézzük az eredményeket!
Egy regisztráció költsége:
Facebook hirdetések esetén: 58 Ft
AdWords hirdetések: 131 Ft
Ha megnézzük, hogy a Facebook hirdetések típus szerint mennyire hatékonyak, akkor még érdekesebb képet kapunk.
Facebook alap hirdetések: 83 Ft
Facebook bejegyzés alapú hirdetések: 21 Ft
Vagyis a bejegyzés alapú hirdetések nem csak a Facebookon belüli aktivitás növelésére alkalmasak, hanem arra is, hogy a Facebookon kívülre vigyük az embereket, és rávegyük őket regisztrációra, vagy éppen vásárlásra (vásárlásról majd legközelebb). Ahogy az említett esetben is történt, ahol két hónap alatt több, közel 6000 e-mail címet gyűjtöttünk össze, főként Facebook hirdetések segítségével kb. 400.000 forintos hirdetési keretből.
Ha szeretnél többet megtudni a bejegyzés alapú Facebook hirdetésekről, a konverzió mérésről, vagy arról, hogyan lehet Facebookon kívül eredményeket elérni hirdetésekkel, akkor gyere el a Közösségi konditerem Facebook hirdetések tréningre, ahol két szinten ismerheted meg a Facebook hirdetések üzleti lehetőségeit!