A Facebook frissítette az iOS és az Android mobil alkalmazásait, ezzel előkészítve az utat a jobb Nearby funkció bevezetésére.
A Nearby funkció már régóta ott csücsül a mobil appban (ez maradt a Facebook Places után), de hamarosan új élettel telik meg.
Az ismerőseink közeli bejelentkezései, és a közelben található helyek lájkolásai alapján tesz javaslatokat a Facebook a mobilon.
A Facebook bejelentésében persze előkerül a szóbeszéd marketingre való utalás, és tény, nem szabad elfelejteni, milyen befolyásoló erőt jelenthet, ha egy éttermet vagy egy szórakozó helyet egy ismerősünk ajánl nekünk.
Vagy éppen minősít, ugyanis a helyeket csillagokkal lehet osztályozni, ami segít a választásban.
Persze ez egyben azt is jelenti, hogy a cégeknek is fel kell készülni arra, hogy a Facebook oldaluk képes legyen kihasználni a Nearby funkcióban rejlő lehetőségeket.
Ugyanis a Facebook Helyek tulajdonképpen oldalak.
Akár úgy is nevezhetjük őket, hogy helyoldalak.
Ha pedig valaki a mobilon keres egy közeli helyet (helyoldalt), akkor a Facebook a következő szempontok alapján jeleníti meg a listát:
- ajánlások
- értékelések
- bejelentkezések
- lájkok
Mit tegyél, ha szeretnél megjelenni az oldaladdal a mobil ajánló felületen?
- Ha még nem tetted, szerezd meg a céged helyoldalát is!
- Frissítsd az oldalad kategória beállításait!
Például a helyi vállalkozásnál válaszd ki, hogy étterem (ha éttermed van), és add meg azt is, hogy milyen. - Frissítsd az oldalad információit a névjegy mezőben!
Töltsd ki helyesen a címet, írj leírást, és adj meg minden specifikus adatot, ami a cégre vonatkozik. - Ösztönözd a vásárlóidat lájkolásra, bejelentkezésre, ajánlásra, és értékelésre!
Erre érdemes kitalálni jó kis promóciókat.
A Nearby funkció bővítésének bejelentéséről itt olvashatsz, a helpben pedig részletesebb leírást találsz a lehetőségekről.
Persze előbb utóbb várható a lokáció alapján célzott helyi hirdetések megjelenése is, hiszen ez egy jó felület erre.
A mobil egyre jobban terjed. Magyarországon a felhasználóknak kb. 40%-a használja mobilról is a Facebookot. A Nearby funkció segítségével pedig a Facebook egyre jobban integrálódik az életünkbe akkor is, amikor éppen nem ülünk gép előtt. Ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Éppen ezért fontos, hogy magánszemélyként is és cégként is okosan használd azt a funkciót!